Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

r

Πολιτική και επιχειρηματική «ανησυχία» για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος

Εν αναμονή της δημοσιοποίησης της μελέτης του Μορέα βρίσκεται ο πολιτικός και ο επιχειρηματικός κόσμος της Μεσσηνίας. Οι κερδισμένοι, οι χαμένοι και οι «εξαφανισμένοι» αυτοδιοικητικοί. Το ενδιαφέρον για τις αντιδράσεις Σαμαρά, Λαμπρόπουλου. Οι επιχειρηματίες – «κολοσσοί» που αναμένουν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.

Στη δημοσιότητα αναμένεται να δοθεί τις επόμενες ημέρες η νέα μελέτη που αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει χρόνια τη Μεσσηνία και έχει πολλαπλές πολιτικές και επιχειρηματικές προεκτάσεις καθώς θα καθορίσει σημαντικά τα χαρακτηριστικά της Μεσσηνίας τα επόμενα χρόνια.

Η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση από την πρώτη μέρα που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της Χώρας «κατήγγειλε» προσωπικά τον Αντώνη Σαμαρά ότι ενέταξε την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου δύο μέρες μόλις πριν από τις εκλογές του Γενάρη του 2015 και, μάλιστα, χωρίς ουσιαστικές εξασφαλίσεις ως προς την χρηματοδότηση του έργου. Είναι σαφές ότι στην κυβέρνηση πίστευαν και πιστεύουν ότι ο προγραμματισμός του έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση σηματοδοτεί με ένταση ευρύτερα πολιτικά μηνύματα για τον τρόπο με τον οποίο το «παλιό» πολιτικό προσωπικό της Χώρας αντιμετώπιζε τα δημόσια έργα.

Παράλληλα, θεωρούν ότι οι δικοί τους χειρισμοί οδηγούν στον μόνο ρεαλιστικό σχέδιο για την ουσιαστική αναβάθμιση του οδικού άξονα. Μια πρόταση που θα μιλά για βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου με νέες χαράξεις σε αρκετές περιπτώσεις. Μια πρόταση, που σε κάθε περίπτωση ξεκαθαρίζουν από την κυβέρνηση, δεν θα είναι «μπάλωμα», αλλά ουσιαστική αναβάθμιση. Επιπροσθέτως, διαβεβαιώνουν ότι το ζήτημα του κόστους κατασκευής μπαίνει σε ρεαλιστικά όρια. Σημειώνουν, δε, ότι το έργο που είχε προγραμματιστεί να γίνει είχε εξωφρενικό και απαγορευτικό κόστος και θεωρούν ότι αυτό το ήξερα και οι ίδιοι. Άνθρωποι που γνωρίζουν τα κατασκευαστικά κόστη της νέας χάραξης υπολογίζουν ότι το κόστος αυτό θα ξεπερνούσε τα 200.000.000 ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις και την αναγκαία σύνδεσή του με την Εθνική Οδό Καλαμάτας – Τρίπολης. 

Η αυτοδιοίκηση

Οι προθέσεις της κυβέρνησης, για τους πιο πάνω λόγους, δείχνουν ότι τελικά θα επιλεγεί η λύση που θα προτείνει η νέα μελέτη και ότι, πλέον, για συγκεκριμένους λόγους έχει απορριφθεί οριστικά το θέμα της νέας χάραξης. Η εξέλιξη αυτή είναι σαφές ότι σε άλλους πολιτικούς παράγοντες της Μεσσηνίας προκαλεί …ευφορία και σε άλλους …δυσφορία.

Η Μεσσήνη: Ο δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Τσώνης, έχει κάθε δικαίωμα να υποστηρίζει ότι ο δήμος του βγαίνει κερδισμένος από τις εξελίξεις. Υπενθυμίζεται ότι οι αντιδράσεις που υπήρξαν παλαιότερα στο δήμο Μεσσήνης είχαν προκαλέσει «πονοκέφαλο» και στην κυβέρνηση Σαμαρά και στον, τότε, δήμαρχο Στάθη Αναστασόπουλο. Ακολούθησε βελτίωση της αρχικής μελέτης, προκειμένου να εξασφαλιστεί η συγκατάθεση της τότε δημοτικής αρχής. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η βελτιωμένη μελέτη δεν έχει καταφέρει να κάμψει επί της ουσίας τις αντιδράσεις. Ως εκ τούτου, οι χειρισμοί Τσώνη δημιουργούν ένα εντελώς νέο τοπίο στο δήμο Μεσσήνης και φαίνεται ότι διαθέτει και μια μίνιμουμ κοινωνική συναίνεση.

Η Καλαμάτα: Αντιθέτως, δικαιωμένοι από τις εξελίξεις δεν θα πρέπει να νιώθουν οι δήμαρχοι οι οποίοι το προηγούμενο διάστημα είχαν σηκώσει το λάβαρο της «επανάστασης» υπέρ της νέας χάραξης του έργου. Ο δήμαρχος Καλαμάτας αντιμετώπιζε τα περίπου 6 χιλιόμετρα της δυτικής παραλίας που «αναλογούν» στο δήμο από τον οδικό άξονα, ως τη μοναδική τουριστική διέξοδο της Πόλης για τα επόμενα χρόνια. Επομένως έκρινε ότι το συγκεκριμένο έργο έπρεπε να αξιοποιεί αυτό το κομμάτι με την κατασκευή ενός νέου σύγχρονου δρόμου. Ο κ. Νίκας, πλέον, έχει κατανοήσει την κατεύθυνση της βούλησης της κυβέρνησης και έχει χαμηλώσει τους τόνους της αντιπαράθεσης. Είναι σαφές, όμως, ότι αν υπάρξουν διαφωνίες σε σχέση με τη νέα λύση, ειδικά αν αφορούν το δήμο Καλαμάτας, τότε αυτές θα διατυπωθούν.

Η Πύλος: Ο δήμος Πύλου – Νέστορος είναι ο δήμος τον οποίο η κατασκευή του έργου αφορά έμμεσα, δεδομένου ότι αποτελεί τμήμα οδικού άξονα που στην πλήρη του ανάπτυξη θα συνδέει το Ριζόμυλο με την Πύλο και τη Μεθώνη. Το παράδοξο που συμβαίνει με τον συγκεκριμένο δήμο είναι ότι ο ίδιος δήμαρχος, για το ίδιο θέμα, επιδεικνύει εκ διαμέτρου αντίθετη συμπεριφορά. Ο κ. Καφαντάρης, επί διακυβέρνησης Σαμαρά, είχε «πάρει» στις πλάτες του το συγκεκριμένο έργο. Δεκάδες δηλώσεις και παρεμβάσεις, εκείνης της εποχής, υπάρχουν καταγεγραμμένες. Από την ημέρα, ωστόσο, που τη διακυβέρνηση ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Καφαντάρης σαν να «εξαφανίστηκε». Οι δημόσιες τοποθετήσεις ελαττώθηκαν ώσπου και εξαφανίστηκαν και ο ίδιος δεν δείχνει, πλέον, την ίδια ευαισθησία. Πάντως, όπως σημειώνουν αυτοδιοικητικοί που έχουν διαπιστώσει την αλλαγή στάσης του κ. Καφαντάρη «άλλο να διαφωνείς με ένα έργο και άλλο να απουσιάζεις εντελώς από τις εξελίξεις. Αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει επιπτώσεις στο δήμο σου».

Η Περιφέρεια: Από την περιφέρεια Πελοποννήσου εκείνο που αναμένεται είναι να εκφράσει την κάθετη διαφωνία της με τους χειρισμούς της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο έργο. Η θέσης της είναι σαφής και μιλάει για νέα χάραξη. Μάλλον, εκείνο που αποτελεί ερώτημα είναι η ένταση που θα δώσει στη διαφωνία της η Περιφέρεια και όχι στο αν θα διαφωνήσει. 

Σαμαράς – Λαμπρόπουλος

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει, επίσης, και ο τρόπος με τον οποίο θα αντιδράσουν τόσο ο πρώην Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, όσο και ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λαμπρόπουλος.

Το ενδιαφέρον σε σχέση με τον πρώην Πρωθυπουργό έγκειται στο γεγονός ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να αποδώσει γενικά πολιτικά χαρακτηριστικά στον ίδιο και στο κόμμα του με αφορμή την προσέγγιση του εν λόγω θέματος. Προφανώς, ο κ. Σαμαράς δεν θα αφήσει αναπάντητη τέτοια πρόκληση.

Την ίδια στιγμή, ενδιαφέρουσα αναμένεται να είναι και η αντίδραση του πρώην βουλευτή κ. Λαμπρόπουλου. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λαμπρόπουλος παρακολουθεί στενά τα ζητήματα των οδικών αξόνων και δεύτερον κατάγεται από το δήμο Μεσσήνης και άρα έχει αυξημένη ευαισθησία.

Το επιχειρηματικό ενδιαφέρον

Τέλος, έντονο είναι και το ενδιαφέρον του επιχειρηματικού κόσμου που δραστηριοποιείται στη Μεσσηνία για τις εξελίξεις. Μόνο αν σκεφτεί κάποιος τις προγραμματισμένες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή ανάμεσα στη Μεσσήνη και το Ριζόμυλο θα καταλάβει για την σοβαρότητα του ενδιαφέροντος. Η ΤΕΜΕΣ (Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος), προγραμματίζει την κατασκευή του «Navarino Blue», επένδυση που θα αλλάξει ριζικά την περιοχή. Η Grace Hotel (εφοπλιστική οικογένεια Λογοθέτη) προχωρά τις διαδικασίες για την υλοποίηση του τουριστικού πρότζεκτ στη Βελίκα. Αν σε αυτούς τους επιχειρηματίες προσθέσουμε και άλλους, εξίσου σημαντικούς που ενδιαφέρονται για επενδύσεις στην περιοχή, αλλά και το γεγονός ότι στο ζήτημα (σε επίπεδο κατασκευής) εμπλέκεται και η Μορέας (Μπόμπολας), τότε γίνεται αντιληπτό πόσο σοβαρό είναι το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις εξελίξεις που έρχονται.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΆΛΛΑ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ