Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ν1

Καλαμάτα: Διχάζει ο σχεδιασμός για μονοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου

Διχάζει τη δημοτική αρχή Καλαμάτας και την αντιπολίτευση το σχέδιο για τη μονοδρόμηση του παραλιακού άξονα της Καλαμάτας. Αποφασισμένη να προχωρήσει σε αλλαγές η δημοτική αρχή. «Άτολμη» χαρακτηρίζει την σχεδιαζόμενη παρέμβαση η αντιπολίτευση.

Οι αλλαγές στην κυκλοφορία του παραλιακού άξονα της Καλαμάτας (οδός Ναυαρίνου) θα αποτελέσουν το κεντρικό ζήτημα στο δημόσιο διάλογο της Πόλης, δεδομένου ότι μετά από πολλές δεκαετίες σχεδιάζονται ουσιαστικές παρεμβάσεις που αναμένεται να αλλάξουν άρδην το παραλιακό μέτωπο της πόλης.

Οι αλλαγές

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά η πρώτη παρέμβαση θα αφορά τη μονοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου από την Οδό Τσαμαδού έως την οδό Ακρίτα. Η κίνηση των αυτοκινήτων θα γίνει από δύση προς ανατολή και στο συγκεκριμένο τμήμα θα προβλέπεται απαγόρευση της στάθμευσης. Παράλληλα, προβλέπεται διαπλάτυνση και των δύο πεζοδρομίων του τμήματος που θα υπάρξει μονοδρόμηση και μετατόπιση του ποδηλατόδρομου βόρεια. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι έτοιμη και εκτός απροόπτου θα ενταχθεί στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, γεγονός που σημαίνει ότι οι εργασίες για την ανάπλαση της περιοχής και τη μονδρόμηση θα ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες.

«Όχι» στην πεζοδρόμηση

Πρόσφατα στο τραπέζι του διαλόγου τέθηκε, από τον τεχνικό κόσμο της Καλαμάτας, η πρόταση για ριζικές αλλαγές στο παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας με την πεζοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου. Ωστόσο, η συγκεκριμένη πρόταση έχει, ήδη, απορριφθεί από τη δημοτική αρχή, η οποία δεν είναι διατεθιμένη να συζητήσει τη συγκεκριμένη λύση. 

Η κυκλοφοριακή μελέτη

Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, οι συγκεκριμένες αλλαγές θα προχωρήσουν αφού πρώτα έχει στα χέρια του ο δήμος την κυκλοφοριακή μελέτη με στόχο οι σχεδιαζόμενες αλλαγές να «κουμπώσουν» στα επιστημονικά δεδομένα που θα αποτυπωθούν σε αυτή. Σύμφωνα με τον κ. Νίκα η ολοκλήρωση και παράδοση της κυκλοφοριακής μελέτης είναι θέμα χρόνου και τοποθετείται έως τις αρχές του Φθινοπώρου.

Επιχειρηματίες και κάτοικοι

Παρά το γεγονός ότι ο δήμος Καλαμάτας έχει λάβει απόφαση για τμηματική μονοδρόμηση της Ναυαρίνου, με απώτερο στόχο την πλήρη μονοδρόμησή της, από τη δημοτική αρχή σημειώνουν ότι θα υπάρξει ουσιαστικό διάλογος τόσο με τους κατοίκους όσο και με τους επιχειρηματίες της περιοχής, προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις τους και να ενταχθούν στην πρόταση του Δήμου. Ωστόσο, ο κ. Νίκας γνωρίζοντας οι παρεμβάσεις στην οδό Ναυαρίνου είναι μια δύσκολη υπόθεση έχει διαμηνύσει σε ανύποπτο χρόνο οτι η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στις αναγκαίες παρεμβάσεις.

Αντιδρά η αντιπολίτευση

Στις προτεινόμενες αλλαγές για την οδό Ναυαρίνου, πάντως, έχουν υπάρξει οι πρώτες αντιδράσεις. Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι ο διάλογος που έχει γίνει μέχρι σήμερα για το ζήτημα είναι προσχηματικός και όχι ουσιαστικός. Κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις της η παράταξη του κ. Μάκαρη την προηγούμενη εβδομάδα εξέδωσε δελτίο τύπου για το ζήτημα χαρακτηρίζοντας τον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής «άτολμο». Συγκεκριμένα αναφέρει ο κ. Μάκαρης για το ζήτημα των αλλαγών στην οδό Ναυαρίνου: «Επισκεφτήκαμε την τεχνική υπηρεσία του Δήμου και είδαμε το σχέδιο ανάπλασης – μονοδρόμησης της οδού Ναυαρίνου. Είναι μια παρέμβαση που χαρακτηρίζεται ως ατολμη , «πολύ κακό για το τίποτα» ή αλλιώς «ράβε ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει». Δημιουργεί μια στενωπό μέσα από την οποία διέρχονται αυτοκίνητα προς μια κατεύθυνση κατά το ατυχές παράδειγμα της πλατείας της Ανάστασης. Καταστρέφεται ο ήδη υπάρχων ποδηλατόδρομος για να κατασκευαστεί νέος ο οποίος μετατοπίζεται βόρεια. Αυξάνει κατά τι το πλάτος των πεζοδρομίων σε μια περιοχή της Ναυαρίνου που έχει το μεγαλύτερο πλάτος πεζοδρομίων. Η ανάπλαση της Ναυαρίνου θα πρέπει να ξεκινήσει από την περιοχή όπου τα πεζοδρόμια είναι στενά ή ανύπαρκτα και δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος όπως είναι η περιοχή ανατολικά της Ανάστασης. Επιβαρύνεται ιδιαίτερα η πρώτη παράλληλη της Ναυαρίνου η οδός Σανταρόζα η οποία ως γνωστόν δεν μπορεί να αντέξει άλλο κυκλοφοριακό φόρτο. Είναι σημαντικό να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το συγκεκριμένο μείζον θέμα γιατί ως γνωστόν η συγκεκριμένη «ανάπλαση» θα επεκταθεί τμηματικά και στην υπόλοιπη Ναυαρίνου. Ως γνωστόν η διαβούλευση για την βιώσιμη αστική ανάπτυξη «πέρασε και δεν ακούμπησε» αφού καμιά από τις προτάσεις που κατατέθηκαν δεν υιοθετήθηκε. Και τώρα που φτάσαμε στο πρακτικό μέρος της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης δυστυχώς ακολουθείται η ίδια τακτική των προειλημμένων αποφάσεων».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ