Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Μέγιστη Επιδότηση Λειτουργίας στο «Μορέα» καθώς είναι στο όριο του κινδύνου

Τη μέγιστη επιδότηση λειτουργίας, για το τελευταίο εξάμηνο λειτουργίας της, δικαιούται η εταιρεία που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας. «Υπολείπεται του Ορίου Κινδύνου Κυκλοφορίας – Εσόδων» σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών. 

Σημάδια που δείχνουν ότι τα οικονομικά δεδομένα της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα έχουν αρνητικό πρόσημο, τουλάχιστον το τελευταίο εξάμηνο, εμπεριέχονται στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία δεσμεύει πίστωση 5.106.000 ευρώ για την πληρωμή (επιδότηση) του παραχωρησιούχου (Μορέας) για το τελευταίο εξάμηνο λειτουργίας του οδικού άξονα.

Πρόκειται για την υποχρέωση, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, του Δημοσίου να καταβάλει ανά εξάμηνο στον παραχωρησιούχο επιδότηση λειτουργίας, αν και εφόσον τα οικονομικά στοιχεία είναι αρνητικά για αυτόν.

Ο υπολογισμός της επιδότησης

Η διαδικασία του υπολογισμού της επιδότησης περιγράφεται ρητά στη σύμβαση παραχώρησης (άρθρο 25: Κίνδυνος Κυκλοφορίας – Εσόδων / Επιδότηση Λειτουργίας). Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση που τα Άμεσα Έσοδα του Παραχωρησιούχου στο εξάμηνο αυτό υπολείπονται ή είναι ίσα με το Όριο Κινδύνου Κυκλοφορίας – Εσόδων προβλέπεται η Επιδότηση Λειτουργίας. Μάλιστα, στη σύμβαση υπάρχει και ο μαθηματικός τύπος που υπολογίζει την επιδότηση λειτουργίας.

«Υπολείπεται του Ορίου Κινδύνου»

Στην απόφαση δέσμευσης πόρων το υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνει ότι ο Μορέας υπολείπεται του ορίου κινδύνου για το προηγούμενο εξάμηνο λειτουργίας. «Μετά από έλεγχο Πινάκων και παραστατικών από την υπηρεσία μας, υπολογίστηκε ότι το σύνολο των άμεσων εσόδων της εξάμηνης περιόδου 03.09.2017 έως 02.05.2018, υπολείπεται του Ορίου Κινδύνου Κυκλοφορίας – Εσόδων» σημειώνεται χαρακτηριστικά στην απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και έτσι εγκρίνει την απόδοση της Μέγιστης Επιδότησης. 

Η κοινοπραξία

Την ίδια στιγμή από την κοινοπραξία «Μορέας» δεν υπάρχει καμία αναφορά σε οικονομικά ζητήματα, πόσο μάλλον επίσημος σχολιασμός τέτοιων ζητημάτων. Πάντως, ποτέ δεν έχει υπάρξει αναφορά που να δείχνει προβληματισμό από τα οικονομικά στοιχεία της λειτουργίας του οδικού άξονα.

Αντιθέτως, η εικόνα και του Μορέα και του Ομίλου είναι εντελώς διαφορετική. Οι εταιρείες του κ. Μπόμπολα «εμπλέκονται» σε πλήθος έργων, τα οποία αναμένονται στη Μεσσηνία, δείχνοντας την εικόνα ενός δυναμικού ομίλου. Ο Μορέας ‘εμπλέκεται» στο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, το Τσακώνα – Καλό Νερό και στο μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο της βορειοδυτικής Καλαμάτας. Η Ηλέκτωρ «εμπλέκεται» στην προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων της Καλαμάτας, ενώ υπάρχουν φήμες που θέλουν τον Όμιλο να εμπλέκεται και με την κεντρική διαχείριση των σκουπιδιών της Πελοποννήσου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ