“Ξέφραγο αμπέλι” οι χώροι του Λιμανιού της Καλαμάτας

/

Το τραγικό δυστύχημα που έγινε σήμερα το πρωί και στοίχησε τη ζωή σε έναν άνδρα με ειδικές ανάγκες, φέρνει και πάλι στο φως της δημοσιότητας, με τραγικό είναι η αλήθεια τρόπο, τα ζητήματα ασφάλειας στο Λιμάνι της Καλαμάτας. Ένα λιμάνι που, όπως φαίνεται, είναι στην κυριολεξία ξέφραγο αμπέλι!

Ακούγοντας κάποιος ότι στο λιμάνι της Καλαμάτας εφαρμόζεται ο κώδικας ISPS (Διεθνής Κώδικας για την Ασφάλεια των πλοίων και των Λιμενικών Εγκαταστάσεων) φαντάζεται ότι μιλάμε για ένα λιμάνι που ελέγχεται πλήρως από τις αρμόδιες υπηρεσίες και γενικά ότι η πρόσβαση σε αυτό, τουλάχιστον, είναι ελεγχόμενη. Αυτή είναι η εικόνα που δημιουργείται στη φαντασία κάποιου όταν έρχεται αντιμέτωπος με βαρύγδουπες ορολογίες όπως «διεθνής κώδικας», «ασφάλεια πλοίων», «ασφάλεια λιμενικών εγκαταστάσεων». Η πραγματικότητα όμως, ειδικά για το λιμάνι της Καλαμάτας, είναι τελείως διαφορετική!

Ένα λιμάνι διάτρητο στην κυριολεξία, στο οποίο μπορεί ο οποιοσδήποτε να «εισβάλει» από οπουδήποτε, ένα λιμάνι που δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την ασφάλεια αυτών που κυκλοφορούν εκεί, ένα λιμάνι που αν πάσα ώρα και στιγμή, πεζή και τροχοφόρα, μπορούν να κινηθούν στους χώρους του ανεξέλεγκτα. Ειδικά οι χώροι του λιμανιού από τις αποθήκες και δυτικά, έως το ονομαζόμενο «χιλιόμετρο», είναι εντελώς ανεξέλεγκτοι, με ο,τι αυτό συνεπάγεται τόσο για την ασφάλεια των ανθρώπων που κινούνται σε αυτούς τους χώρους, όσο και για την ασφάλεια των υποδομών αλλά και των πλοίων που ελλιμενίζονται στο συγκεκριμένο κομμάτι.

Οι φωτογραφίες που παρατίθενται στο ρεπορτάζ αποδεικνύουν ότι μιλάμε για ένα λιμάνι που στην κυριολεξία είναι ξέφραγο αμπέλι.

Λιμάνι: η «πισίνα» του δήμου

Για την εικόνα του Λιμανιού, βεβαίως, ευθύνεται, κυρίως, η εμμονή της δημοτικής αρχής, με την ανοχή των αρμόδιων υπηρεσιών, να μετατρέπει χώρους του λιμανιού σε χώρους που καμία σχέση δεν πρέπει να έχουν με μια λιμενική εγκατάσταση. Ο δήμος Καλαμάτας αντιλαμβάνεται το λιμάνι της Καλαμάτας ως «πισίνα»! Κάθε χρόνο, προσπαθώντας να καλύψει την ανικανότητά του να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τους καλοκαιρινούς μήνες στη Ναυαρίνου, μετατρέπει την χερσαία ζώνη του λιμανιού σε πάρκινγκ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία του λιμανιού. Προσφάτως δε, αποφάσισε να «αναβαθμίσει» το λεγόμενο χιλιόμετρο τοποθετώντας φωτιστικά σώματα. Κάλεσε μάλιστα, ο ίδιος ο δήμαρχος Καλαμάτας, επισκέπτες και κατοίκους της πόλης να κάνουν περίπατο στην περιοχή. Για μέτρα ασφαλείας ούτε λόγος. Μια κίτρινη γραμμή που διατρέχει τον συγκεκριμένο χώρο μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί και όχι ως μέτρο ασφαλείας.

Βρωμιά και εγκατάλειψη

Την ίδια στιγμή εκείνο που επικρατεί πίσω από την ωραία βιτρίνα του φωτισμένου λιμανιού, είναι η βρωμιά και η εγκατάλειψη. Βρωμιά και εγκατάλειψη που μάλλον δυσφημούν την πόλη παρά από την αναβαθμίζουν στα μάτια των επισκεπτών. Κτίρια εγκαταλελειμμένα ένα βήμα πριν την κατάρρευση, κτίρια που χρησιμοποιούνται ως υπαίθριες τουαλέτες, κουφάρια αυτοκινήτων και πλεούμενων διάσπαρτα στο χώρο, είναι μερικά από τα στοιχεία της εικόνας που υπάρχει στο δυτικό κομμάτι του λιμανιού της Καλαμάτας.

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

ΠΑΟ: «παλεύει» για τον Λάζαρο

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Καταγγελία για πολιτικά ρουσφέτια σε σχολεία της Καλαμάτας!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΆΛΛΑ

W Costa Navarino: Άνοιξαν οι πόρτες του νέου ξενοδοχείου στη Γιάλοβα – «Ευελπιστούμε ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στη μεσογειακή φιλοξενία», δηλώνει ο γενικός διευθυντής της μονάδας [video]

Τους πρώτους επισκέπτες του υποδέχθηκε την Τρίτη το W Costa Navarino, το πρώτο ξενοδοχείο της W Hotels στην Ελλάδα, μέλος του