Φταίει ο «παράγοντας άνθρωπος» επισημαίνουν παράγοντες του Λιμεναρχείου της Καλαμάτας, όπως σημειώνεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Θάρρος», για τα δύο ατυχήματα που έγιναν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο λιμάνι της Καλαμάτας και στοίχησαν τη ζωή δύο ανδρών. Την ίδια στιγμή το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο μιλά για “περιστατικά που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν”! Με λίγα λόγια, όσο κυνικό και αν ακούγεται, αυτό που λέει μια κρατική αρχή είναι ότι “φταίνε οι νεκροί” και αυτό που μας λέει μια δημοτική δομή είναι ότι δεν μπορεί να προβλέψει τον αυτονόητο κίνδυνο ατυχημάτων, προκειμένου να πράξει αναλόγως.
Όσον αφορά στα μέτρα ασφαλείας στο λιμάνι της Καλαμάτας, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Θάρρος», οι αρμόδιες υπηρεσίες δηλώνουν ότι είναι όλα «καλώς καμωμένα»! Δεν αναγνωρίζουν, δηλαδή, καμία ευθύνη στους εαυτούς τους, δεν βλέπουν κανένα κενό ασφαλείας, δεν τους προβληματίζει το γεγονός ότι ένας άνθρωπος με ειδικές ανάγκες πνίγηκε στο λιμάνι, λίγα μέτρα μακριά από το Λιμεναρχείο, δεν τους αγγίζει καθόλου το γεγονός ότι ένας άνθρωπος βρέθηκε νεκρός στον λιμενοβραχίονα (χιλιόμετρο) με σοβαρά τραύματα από πτώση!
Ο κώδικας
Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα λιμάνι το οποίο στην κυριολεξία, ειδικά το δυτικό του κομμάτι, είναι ξέφραγο αμπέλι. Αυτό έχει επισημανθεί ήδη από σχετικό ρεπορτάζ του messiniapress, αλλά και από ρεπορτάζ τοπικών ΜΜΕ, από τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων (όσον αφορά στην ασφάλεια του λιμενοβραχίονα) και απλούς πολίτες. Όλοι όμως έχουν άδικο! Όπως προφανώς άδικο έχουν όλοι όσοι σημειώνουν ότι ο κώδικας ISPS, διεθνής κώδικας για την ασφάλεια των λιμενικών δομών, που ισχύει για το λιμάνι της Καλαμάτας δεν εφαρμόζεται όπως πρέπει.
Στον συγκεκριμένο κώδικα, όπως αυτός δημοσιεύεται στην εφημερίδα της κυβερνήσεως (ΦΕΚ47), σημειώνεται μεταξύ άλλων: Στο επίπεδο ασφάλειας 1, το χαμηλότερο δηλαδή, πρέπει να υποβάλλονται σε έρευνα όλοι όσοι επιθυμούν να εισέλθουν στη λιμενική εγκατάσταση». Προφανώς, ο λιμενοβραχίονας, αλλά και ο χώρος του Λιμανιού μπροστά από το Λιμεναρχείο δεν αποτελούν «Λιμενική εγκατάσταση» και γι αυτό δεν ελέγχεται κανένας!
Επίσης στο ίδιο ΦΕΚ σημειώνεται ότι : «Η οργάνωση ασφάλειας της Λιμενικής εγκατάστασης πρέπει να μπορεί να παρακολουθεί ολόκληρη τη Λιμενική εγκατάσταση και τα σημεία που βρίσκονται κοντά σε αυτή, σε ξηρά και θάλασσα, πάντοτε, ακόμη και τις ώρες της νύχτας». Κατά πόσο αυτή η απαίτηση του κώδικα συμβαδίζει με την παραδοχή, στο σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Θάρρος», του Λιμεναρχείου ότι «γίνονται αρκετές περιπολίες και ελέγχεται η περιοχή αρμοδιότητάς του, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε 24ωρη βάση» μένει να απαντηθεί από εκείνους που θεωρούν ότι το λιμάνι της Καλαμάτας δεν αντιμετωπίζει κανένα θέμα ασφάλειας.