Σφοδρή επίθεση εναντίον της αντιπολίτευσης εξαπέλυσε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτρος Κωνσταντινέας με ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που αφορά θέματα του ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα ανέφερε στην τοποθέτησή του ο κ. Κωνσταντινέας:
“Το σχέδιο νόμου, που καλούμαστε να επεξεργαστούμε σήμερα, βάζει τέλος σε μια σειρά παρωχημένων διατάξεων που δεν ευθυγράμμιζαν επ’ ουδενί την εθνική νομοθεσία, με την κοινοτική οδηγία 2012/34. Η δημιουργία ενός ενιαίου-ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στη λειτουργία και στη δομή του εθνικού σιδηροδρομικού τομέα.
Οι άμεσοι στόχοι του παρόντος νομοσχεδίου είναι οι εξής: Η απλοποίηση της ενιαίας νομοθεσίας, η εξάλειψη υφιστάμενων στρεβλώσεων, η κατάργηση παρωχημένων διατάξεων άνευ ουσίας, η αποσαφήνιση και ο εκσυγχρονισμός διατάξεων της νομοθεσίας.
Επιπρόσθετα, οι προσδοκίες του σχεδίου νόμου αφορούν: Στην εξασφάλιση διαφανούς και βιώσιμης χρηματοδότησης της υποδομής. Στη διασφάλιση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στη σιδηροδρομική αγορά κάτω από ίσους όρους. Στην ενίσχυση της ρυθμιστικής εποπτείας που θα έχει σκοπό την τήρηση των κοινών κανόνων.
Η μεταρρυθμιστική προσέγγιση του νομοσχεδίου, θα δώσει προωθητική δυναμική στην αύξηση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών στην αγορά.
Η υποχρεωτική τήρηση χωριστών ισολογισμών, αφενός για τις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και, αφετέρου για τις επιβατικές μεταφορές, ξεκαθαρίζει το τοπίο με τα δημόσια κονδύλια, μιας και καθίσταται απαγορευτική η μεταφορά τους από τη μια δραστηριότητα στην άλλη.
Επιπλέον, καθίσταται εφικτή η παρακολούθηση της χρήσης των εσόδων που προέρχονται από τα τέλη υποδομής και των πλεονασμάτων από λοιπές εμπορικές δραστηριότητες.
Η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και η προσέλκυση νέων φορέων, αναμένεται να αποτελέσει έναν εφικτό στόχο, αναλογιζόμενοι την Υποχρέωση πλέον των κρατών-μελών να δημοσιεύουν πενταετή στρατηγική ανάπτυξης της σιδηροδρομικής υποδομής με σαφείς προσδοκίες και στόχους.
Δε θα ήθελα όμως να σας κουράσω με λεπτομέρειες του νομοσχεδίου, αφού αυτές είναι γνωστές και προσβάσιμες σε όλους μας.
Θα ήθελα να σταθώ στα γνωστά «παπαγαλάκια» που μιλούν για ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αρχικά, θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση.
Άλλο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλο οι σιδηροδρομικές υποδομές που ανήκουν στον ΟΣΕ.
Μιλάμε για μια μεταφορική εταιρεία δημοσίου συμφέροντος και τίποτα παραπάνω. Άλλωστε, το μονοπώλιο στις μεταφορές έχει καταργηθεί χρόνια τώρα.
Εάν δεν προχωρούσαμε στο κλείσιμο της συμφωνίας, η Κομισιόν θα ζητούσε πίσω τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ. Ξέρετε κύριοι τι θα σήμαινε αυτό; Λουκέτο!
Έχουμε αναρωτηθεί γιατί η χώρα μας είναι η τελευταία στην Ευρώπη σε υποδομές;
Έχουμε αναρωτηθεί γιατί το ελληνικό δημόσιο ως εργοδότης δεν έκανε τίποτα και, γιατί οι εργαζόμενοι ταυτόχρονα σφύριζαν αδιάφορα στην διαφαινόμενη χρεοκοπία του οργανισμού τους;
ΕΠΕΙΔΗ συνυπάρχουμε σε αυτό το τόπο όλοι μας, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ΔΕΚΟ επί δεκαετίες αποτελούσαν το «μεγάλο παζάρι» της πολιτικής εξουσίας, έναντι ψήφων. Ως γνωστόν, δεν ήμασταν εμείς στην εξουσία.
Ένα γαϊτανάκι γνώριμο σε εσάς κύριοι της αντιπολίτευσης. Το «μάννα εξ ουρανού» που λεγόταν κρατική επιχορήγηση ήταν η μόνη έννοια κάποιων, της οποίας το λογαριασμό τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε. Ένα «παράνομο» προνόμιο των δημόσιων οργανισμών που δίχαζε τον ελεύθερο επαγγελματία και το δημόσιο υπάλληλο.
Πράγματι, το τίμημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μικρό, αλλά πρέπει να αναλογιστεί κανείς και το βάρος των χρεών που αναλαμβάνονται, καθώς και οι νέες επενδύσεις που χρειάζονται, ώστε να είναι σε θέση να αναλάβει το βάρος που της αναλογεί σε μια πραγματικά ενωμένη Ευρώπη υψηλών απαιτήσεων.
Όσον αφορά στους εργαζόμενους της εταιρείας, ας συλλογιστούν τον θετικό αντίκτυπο που θα προέλθει από τη σωτηρία της και την εξασφάλιση των θέσεων τους. Οι ικανοί θα παραμείνουν, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Οι μανατζαραίοι της χρεοκοπίας όμως θα πάνε σπίτι τους. Εκεί που πρέπει δηλαδή!”.