“Νίπτει τα χείρας” ο Μορέας για τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου

/

Η σιδηροδρομική γραμμή, το κτίριο του ΤΕΙ, το κτίριο του εργοστασίου “Λέκκα” και ρέματα που έχουν μετατραπεί σε δρόμους φέρουν την ευθύνη για τα πλημμυρικά φαινόμενα που έπληξαν περιοχές της Καλαμάτας και της Μεσσήνης. Αυτά αναφέρει σε επιστολή της προς του υπουργείο Υποδομών η κοινοπραξία “Μορέας” αποποιούμενη κάθε ευθύνης. 

Καμία ευθύνη δεν αναλαμβάνει η κοινοπραξία “Μορέας”, η οποία έχει κατασκευάσει τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Τρίπολη και τον Περιμετρικό της Καλαμάτας, σε σχέση με τις πλημμύρες. Αντίθετα, η κοινοπραξία με επίσημο έγγραφό της αναφέρει άλλους λόγους που οδήγησαν στην καταστροφή.

Θουρία – Μικρομάνη

Συγκεκριμένα, απαντώντας ο “Μορέας” σε έγγραφο του ΟΣΕ που είχε προηγουμένως σταλεί προς το υπουργείο Υποδομών, σημειώνει ότι τα έργα που έχουν γίνει στην περιοχή δεν αύξησαν την παροχή νερού προς τη σιδηροδρομική γραμμή και ότι στο τμήμα από Θουρία μέχρι και Μικρομάνη ο οδικός άξονας δεν θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, δεδομένου ότι η σιδηροδρομική γραμμή βρίσκεται πιο πάνω από το έργο. Μάλιστα, για τη συγκεκριμένη περιοχή επισυνάπτονται τοπογραφικά του ΟΣΕ, τα οποία προϋπάρχουν του οδικού άξονα, και στα οποία η περιοχή χαρακτηρίζεται ως “περιοχή με συχνά προβλήματα λόγω πλημμυρών”.

Η περιοχή του Ασπροχώματος

Όσον αφορά στην περιοχή του Ασπροχώματος (ευρύτερη περιοχή του ΤΕΙ), σύμφωνα με την κοινοπραξία, τα πρόσφατα έργα που έχουν γίνει δεν έχουν καμία συμμετοχή στα πλημμυρικά φαινόμενα διότι επιτρέπουν την ανεμπόδιστη διέλευση των υδάτων και διότι με τα έργα δεν αυξήθηκαν οι παροχές νερού. Στην επιστολή επίσης σημειώνεται ότι στην περιοχή ρέμα έχει μετατραπεί σε δρόμο και  ότι τα κτίρια του ΤΕΙ εμποδίζουν την απορροή ομβρίων. Επίσης, ότι ο η παλιά εθνική στο συγκεκριμένο κομμάτι δεν διαθέτει αποχετευτικά έργα και ότι το κτίριο του εργοστασίου του “Λέκκα” εμποδίζει την απορροή των υδάτων από τη Σιδηροδρομική Γραμμή μέχρι τον ποταμό Άρι.

Η περιοχή του Πάμισου

Η περιοχή του Πάμισου, στο ύψος του Αγίου Φλώρου, για τη “Μορέας” είναι χαρακτηριστική της ανεπάρκειας των τεχνικών έργων της σιδηροδρομικής γραμμής. Η κοινοπραξία αναφέρει ότι η λεκάνη απορροής του ποταμού παροχεύεται με επάρκεια από γέφυρες συνολικού ανοίγματος 103 μέτρων την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη γέφυρα του ΟΣΕ στην περιοχή είναι πλάτους μόλις 10 μέτρων. Αποτέλεσμα αυτών, σύμφωνα με την εταιρεία, ήταν η πλημμύρα της 6ης Σεπτεμβρίου να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή στην οποία συμπεριλβμάνεται τμήμα του νέας Εθνικής Οδού, στο οποίο διεκόπη η κυκλοφορία για αρκετές ώρες.

Να ληφθούν μέτρα

Καταλήγοντας στην επιστολή της η Μορέας αναφέρει ότι τα έργα που έχει κατασκευάσει είναι υποδειγματικά, σύμφωνα με τις συμβατικές του υποχρεώσεις και ότι για τα πλημμυρικά φαινόμενα δεν έχει καμία ευθύνη. Επίσης συνιστά να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα στη σιδηροδρομική γραμμή από τους αρμοδίους φορείς.

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Σύλληψη τριών ατόμων και κατάσχεση λαθραίου καπνού στην Καλαμάτα

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Καλαμάτα για τον εορτασμό της Υπαπαντής

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΆΛΛΑ