Είκοσι πέντε άνθρωποι ελέγχουν, μέσω των επιχειρήσεων και των οργανισμών τους, τον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι επιχειρηματίες αυτοί, μεταξύ των οποίων και ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare, οδηγούν, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, τον ριζικό μετασχηματισμό που διέρχεται αυτήν την περίοδο το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη βαθιά κρίση στη ναυλαγορά των τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας “Καθημερινή” στην 12η θέση βρίσκεται ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, ο μόνος Ελληνας στη λίστα των ισχυρών των τακτικών γραμμών τόσο λόγω του μεγέθους και του ποιοτικού προφίλ της ναυτιλιακής της οικογενείας του Costamare, όσο και της επιρροής της στις διεθνείς γραμμές.
Στην κορυφή της σχετικής λίστας, πάντως, βρίσκονται οι Soren Skou και Robert Uggla της Maersk Group. Ο διευθύνων σύμβουλος της δανικής ναυτιλιακής και ο εγγονός του ιδρυτή της, εξαγοράζοντας τώρα και τη Hamburg Sud, έχουν οικοδομήσει έναν όμιλο με δυναμικότητα μεταφοράς 3,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (teu), που προηγείται έτσι με διαφορά από τους ανταγωνιστές του.
Δεύτερος στη λίστα της Containerisation βρίσκονται ο όμιλος CMA CGM και η οικογένεια Saadé που τον ελέγχει. Η CMA μετά και την εξαγορά της σινγκαπουριανής NOL εμφανίζεται, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Jacques Jacques, έτοιμη να ξεπεράσει τις δυσκολίες του κλάδου.
Ακολουθεί τρίτη η Mediterranean Shipping Co (MSC), με επικεφαλής τον Gianluigi Aponte. Αν και η δεύτερη μεγαλύτερη σε δυναμικότητα κατατάσσεται τρίτη, εξαιτίας της αποχής της από τις μεγάλες εξαγορές της τελευταίας περιόδου, αλλά της αναγνωρίζεται ο καθοριστικός ρόλος της διεθνώς μετά και τη συμμαχία στα δρομολόγια με τη Maersk.
Τέταρτοι είναι οι Michael Behrendt και Rolf Habben Jansen, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αντίστοιχα της Hapag-Lloyd. Η γερμανική ναυτιλιακή εξαγόρασε πέρυσι την αραβικών συμφερόντων UASC και έχει πλέον τον πέμπτο μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων. Στην έκτη θέση βρίσκεται η «ιαπωνική τριανδρία» των Tadaaki Naito (NYK), Junichiro Ikeda (Mitsui OSK Lines) και Eizo Murakami (K Line), οι οποίοι ενώνουν τις δυνάμεις τους στα εμπορευματοκιβώτια από τα μέσα του 2017 σε μια κοινοπραξία που θα ελέγχει το 7% του παγκόσμιου στόλου.