Μονοδρόμηση της Ναυαρίνου έως το 2019 “βλέπει” ο Π. Νίκας

/

Η μονοδρόμηση της Ναυαρίνου και ο τμηματικός περιορισμός της στάθμευσης είναι, σύμφωνα με το δήμαρχο Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, η μόνη εφικτή λύση για την κεντρική παραλιακή οδό της Καλαμάτας. Δύο χρόνια ο χρονικός ορίζοντας εφαρμογής της ρύθμισης.

Σημαντικές ειδήσεις εμπεριείχε η απάντηση του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, σε ερώτημα του messiniapress κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης τύπου. Ο κ. Νίκας κλήθηκε να σχολιάσει τις προτάσεις του τεχνικού κόσμου, οι οποίες πρόσφατα κατατέθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης. Υπενθυμίζεται ότι στο κείμενο που κατατέθηκε αποτυπώνεται η πρόταση για πεζοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου με ταυτόχρονη διάνοιξη οδών (Κρήτης κλπ) και αύξηση των θέσεων πάρκινγκ.

Η πρόταση για μονοδρόμηση

Ο δήμαρχος Καλαμάτας, απαντώντας στο ζήτημα που αφορά τη Ναυαρίνου σημείωσε, αρχικά, ότι τα κυκλοφοριακά ζητήματα θα “απαντηθούν” επιστημονικά από την κυκλοφοριακή μελέτη η οποία αναμένεται. Προσέθεσε, δε, ότι όποιες αλλαγές αφορούν στο παραλιακό μέτωπο θα πρέπει να έχουν τη σύμφωνη γνώμη του επαγγελματικού κόσμου της περιοχής. Ο κ. Νίκας ανέφερε, επίσης, ότι η μόνη λύση που φαίνεται να υπάρχει είναι αυτή της μονοδρόμησης με ταυτόχρονο περιορισμό της στάθμευσης σε τμήματα της οδού.

Δήλωσε ο κ. Νίκας: “Η Δημοτική Αρχή ενέταξε την παραλιακή ζώνη στο πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη ως ένα από τα δύο σημεία παρέμβασης στην Καλαμάτα (το άλλο είναι το Ιστορικό Κέντρο), κάτι που αποδεικνύει το αμέριστο ενδιαφέρον της για την περιοχή.
Στο σχεδιασμό της αναβάθμισης εντάσσονται η οδός Πλαστήρα, η Ψαρών, η Μιαούλη, η Τσαμαδού, η Ναυαρίνου, καθώς και η διάνοιξη της οδού Βουλγαροκτόνου μέχρι την Κρήτης.
Δυστυχώς, τα προβλήματα με το master plan του λιμένα δεν επιτρέπουν σχεδιασμό για παρεμβάσεις νότια της Ναυαρίνου.

Οι απόψεις των εκπροσώπων του τεχνικού κόσμου για πεζοδρόμηση της οδού Ναυαρίνου είναι, ασφαλώς, απολύτως σεβαστές, όμως η πεζοδρόμηση αυτού του βασικού δρόμου συνδέεται και με τις απόψεις άλλων επαγγελματικών τάξεων και ιδιαίτερα των καταστηματαρχών υγειονομικού ενδιαφέροντος, που δραστηριοποιούνται στη Ναυαρίνου, αλλά και των κατοίκων. Προφανώς, ο συγκερασμός και η κοινή συνισταμένη αποτελούν την προσφορότερη λύση. Ως συνισταμένη, και πάντοτε καταρχήν, μπορεί να θεωρηθεί η μονοδρόμηση, με αποκλεισμό της στάθμευσης μέχρι την Ακρίτα και περιορισμό της μέχρι τη Βουλγαροκτόνου.Για όλα αυτά, όμως, ας περιμένουμε την κυκλοφοριακή μελέτη και τα συμπεράσματά της. Μέχρι τότε, καλές είναι οι απόψεις που ακούγονται και γράφονται, τις οποίες ο Δήμος συγκεντρώνει και μελετά”. 

Εφαρμογή το 2019

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με το δήμο Καλαμάτας η επεξεργασία και η προετοιμασία μιας τέτοιας λύσης μπορεί να “τρέξει” το επόμενο χρονικό διάστημα με στόχο η τελική ρύθμιση να εφαρμοστεί από το 2019.

 

 

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Στην Καλαμάτα για Πάσχα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλος

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Στην Πύλο ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ