ΔΕΥΑΚ: Μαρτύριο της …σταγόνας σε χιλιάδες Καλαματιανούς που χρωστάνε νερό

/

Επιβεβαίωσε και στο δημοτικό συμβούλιο ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) Καλαμάτας ότι επίκειται …κυνηγητό σε όσους χρωστάνε λογαριασμούς νερού. Απροσδιόριστο το όριο πάνω από το οποίο θα διακόπτεται η παροχή νερού. Με μέθοδο “κοινωνικού αυτοματισμού” επιχείρησε να ξεπεράσει το πολιτικό και κοινωνικό κόστος.

Χωρίς νερό θα αφήνει όσους Καλαματιανούς (φυσικά πρόσωπα ή επιχειρηματίες) δεν είναι συνεπείς στης εξόφληση λογαριασμών νερού η ΔΕΥΑΚ. Αυτό διαμήνυσε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Παρασκευής ο πρόεδρος της Επιχείρησης, Δημήτρης Βεργόπουλος. Ο κ. Βεργόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που έθεσε ο Δ. Οικονομάκος, επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”, επιβεβαίωσε ότι τους τελευταίους 4 μήνες η ΔΕΥΑΚ “πιέζει” τους οφειλέτες ώστε να εισπράξει λογαριασμούς παλαιότερων ετών. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, παρότι ρωτήθηκε, δεν αποσαφήνισε το όριο της οφειλής πάνω από το οποίο θα διακόπτεται η παροχή νερού, καθώς αρκέστηκε να σημειώσει απλώς ότι αυτό, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, είναι μεγαλύτερο από 150 ευρώ που ίσχυε παλαιοτέρα.

Το μαρτύριο της …σταγόνας

Σημειώνεται ότι ο κ. Βεργόπουλος κάνοντας δηλώσεις στον τοπικό τύπο (εφημερίδα Θάρρος) περιέγραψε και το …σχέδιο της ΔΕΥΑΚ για να εισπράξει τις οφειλές από τους κακοπληρωτές. Σύμφωνα με τον κ. Βεργόπουλο “συνεργείο της ΔΕΥΑΚ κόβει προσωρινά το νερό, αφήνοντας ένα σημείωμα στο μετρητή του χρήστη, σε περίπτωση που δεν μπορούν να τον βρουν τηλεφωνικά. Ο οφειλέτης βρίσκει το σημείωμα και επικοινωνεί με τη ΔΕΥΑΚ. Για να έχει και πάλι νερό η βρύση του θα πρέπει να καταβάλλει το 30% της οφειλής και τα άλλα σε 12 άτοκες δόσεις χωρίς να καταβάλλονται οι προσαυξήσεις από την καθυστέρηση”. 

Ο κοινωνικός αυτοματισμός

Την ίδια στιγμή ο κ. Βεργόπουλος επιχείρησε να ξεπεράσει το κοινωνικό και πολιτικό κόστος που εμπεριέχει η αναγκαστική είσπραξη με όρους “κοινωνικού αυτοματισμού”. Σημείωσε δηλαδή στο δημοτικό συμβούλιο ότι 40.000 πελάτες της ΔΕΥΑΚ πληρώνουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς τους και άρα, ανέφερε χαρακτηριστικά, “θα πρέπει να λάβουμε μέτρα και για αυτούς”. Με τον τρόπο αυτό, ο κ. Βεργόπουλος έμμεσα διαχώρισε τους πελάτες της ΔΕΥΑΚ σε “καλούς” και “κακούς” και ουσιαστικά προσέδωσε στους οφειλέτες “παρασιτικά” χαρακτηριστικά. Ωστόσο, η αλήθεια απέχει από αυτή την εικόνα. Η αλήθεια είναι ότι ανάμεσα στους κακοπληρωτές (υπολογίζονται σε 5 με 10.000) υπάρχει μια μεγάλη μάζα ανθρώπων που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στην πληρωμή των οφειλών τους. Η διοίκηση της ΔΕΥΑΚ οφείλει να εντοπίσει ποιοι πραγματικά είναι κακοπληρωτές από πεποίθηση και ποιοι είναι οφειλέτες που αντικειμενικά δεν μπορούν να αποπληρώσουν τα χρέη τους και ανάλογα να πράξει. 

Τα αναπάντητα ερωτήματα

Τέλος, επειδή ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ δεν απάντησε, παρότι ερωτήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, οφείλει να τοποθετηθεί επί του ερωτήματος του κ. Οικονομάκου: Διέκοψε ή δεν διέκοψε η ΔΕΥΑΚ την παροχή νερού σε άνεργο με δύο παιδιά για χρέος 530 ευρώ;

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Π. Νίκας: Βάζει πλάτη στην κυβέρνηση και γυρνάει πλάτη στους δημάρχους της ΚΕΔΕ

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Στο “μικροσκόπιο” της κυβέρνησης έργα 32.000.000 ευρώ για Καλαμάτα και Μεσσήνη

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ανασχηματισμός με εκπλήξεις στο δήμο Πύλου – Νέστορος: Αντιδήμαρχος με σημαντικές αρμοδιότητες ο Ηλίας Κανάκης – Η απόφαση του του Π. Kαρβέλα και οι πρώτες δηλώσεις

Μια μεγάλη έκπληξη εμπεριείχαν οι αποφάσεις του δημάρχου Πύλου – Νέστορος, Παναγιώτη Καρβέλα, σχετικά με τον