Νέα σελίδα για το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας

15 Απριλίου 2021

Την Παρασκευή υπογράφεται η διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ, η οποία θα σηματοδοτήσει τη μετατροπή της 120 Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ) σε Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων. Η ιστορία του αεροδρομίου, από το Αεροπορικό Απόσπασμα του 1960 στη νέα εποχή.   

Σε νέα εποχή μπαίνει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας (120 ΠΕΑ), καθώς την Παρασκευή αναμένεται να υπογραφεί η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, που αφορά την 120 ΠΕΑ.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά η συμφωνία θα υπογραφεί από στελέχη των Γενικών Διευθύνσεων Εξοπλισμών των δύο χωρών.

Όπως έχει γίνει γνωστό μέχρι σήμερα η συμφωνία ανέρχεται στα 1,8 δις ευρώ, έχει χρονικό ορίζοντα 22 ετών και σε πρώτη φάση αφορά την προμήθεια 10 νέων εκπαιδευτικών τύπου M-346, τη συντήρηση και αναβάθμιση των υφιστάμενων εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου Τ-6, καθώς και την εγκατάσταση σύγχρονων προσομοιωτών.

Η ιστορία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Καλαμάτας

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, άρχισε να κατασκευάζεται το 1960 για να αποτελέσει εφεδρικό αεροδρόμιο του ΝΑΤΟ. Αφού περατώθηκαν οι βασικές εγκαταστάσεις, συγκροτήθηκε το Αεροπορικό Απόσπασμα Καλαμάτας, το οποίο υπαγόταν στην 117 Πτέρυγα Μάχης.

Το 1968, με εθνικά κονδύλια, έγινε επέκταση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για την πτητική εκπαίδευση των Ικάρων.

Τον Μάρτιο του 1970, συγκροτήθηκε η 120 Σμηναρχία Εκπαίδευσης Αέρος. Τον Μάιο του ίδιου έτους, μεταστάθμευσε η 362 Μοίρα Προκεχωρημένης Εκπαίδευσης (362 ΜΠΕ) με αεροσκάφη Τ-33 και τον Ιούνιο άρχισαν οι εκπαιδευτικές πτήσεις των Ικάρων.

Τον Ιανουάριο του 1971, μεταστάθμευσε η 361 Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης (361 ΜΒΕ) με αεροσκάφη Τ-37.

Τον Φεβρουάριο του 1976, παρελήφθησαν τα πρώτα αεροσκάφη Τ-2Ε και τον Ιανουάριο του 1977 ολοκληρώθηκε η παραλαβή τους. Τότε ξεκίνησε και η πτητική εκπαίδευση των Ικάρων (50η Σειρά Ιπταμένων) με αεροσκάφη Τ-2 Ε και από τη Μονάδα αποσύρθηκαν τα αεροσκάφη Τ-33.

Τον Μάιο του 1977, μεταστάθμευσε η 363 Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης (363 ΜΕΕ) από το αεροδρόμιο της Λάρισας και εκσυγχρονίστηκε με αεροσκάφη Τ-2Ε. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους, η 120 Σμηναρχία Εκπαίδευσης Αέρος μετονομάσθηκε σε 120 Πτέρυγα Εκπαιδεύσεως Αέρος.

Τον Αύγουστο του 2000, δημιουργήθηκε νέα Μοίρα με την επωνυμία 361 ΜΒΕ/Τ-6, με αποστολή την παροχή εκπαίδευσης Βασικού Σταδίου με αεροσκάφη Τ-6Α, λειτουργώντας παράλληλα με την 361 ΜΒΕ/Τ-37. Τον ίδιο μήνα πραγματοποιήθηκε και η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους Τ-6Α, το οποίο ήρθε πετώντας από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας Raytheon Company (Wichita Kansas).

Τον Σεπτέμβριο του 2001, ξεκίνησε η εκπαίδευση της πρώτης σειράς Ικάρων (76ης), με το αεροσκάφος Τ-6Α.

Τον Οκτώβριο του 2002, η 361 ΜΒΕ/Τ-37 ανέστειλε τη λειτουργία της, αποσύροντας μετά από 39 χρόνια υπηρεσίας το αεροσκάφος T-37 B/S.

Στις 22 Φεβρουαρίου 2006, σύμφωνα με διαταγή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, συγκροτήθηκε νέα εκπαιδευτική Μοίρα, η 364 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος (364 ΜΕΑ) και ταυτόχρονα οι Μοίρες 361 ΜΒΕ, 362 ΜΠΕ και 363 ΜΕΕ, μετονομάστηκαν σε Μοίρες Εκπαίδευσης Αέρος (ΜΕΑ).

*Στην κεντρική φωτογραφία το νέο εκπαιδευτικό αεροπλάνο, στο οποίο θα εκπαιδεύονται Έλληνες και ξένοι πιλότοι στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων της Καλαμάτας

Το Καμ Μπακ - Κωμωδία - Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας - Μέγαρο Χορού
City Hospital - Ιδιωτική κλινική Καλαμάτα

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΔΙΕΘΝΗ

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Μπουρλά: Πιθανόν να χρειάζεται και τρίτος εμβολιασμός

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Τα πρωτοσέλιδα των πολιτικών εφημερίδων (16/4)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΆΛΛΑ

Δείτε επίσης