Ο Μεσσήνιος επιχειρηματίας ο «ισχυρός» παίκτης στην κούρσα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Ο ρόλος της ινδικής GMR και της Fraport. Τα σενάρια για το μοντέλο της παραχώρησης.
Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ για το ζήτημα της παραχώρησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας φιλοξενεί η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχουν δείξει ενδιαφέρον ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος. Μάλιστα, ο Μεσσήνιος επιχειρηματίας εμφανίζεται ως «ισχυρός διεκδικητής», γεγονός που επιβεβαιώνει πλήρως τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει τις προηγούμενες μέρες και ήδη έχει αναφερθεί το messiniapress.
Στο ίδιο ρεπορτάζ σημειώνεται ότι ενδιαφέρον έχει δείξει, κατά το παρελθόν όμως και άρα μένει να επαναβεβαιωθεί, η ινδική GMR, η οποία έχει αναλάβει μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης. Για τα περιφερειακά αεροδρόμια λέγεται ότι έχουν γίνει συζητήσεις και με τη Fraport, όμως δεν είναι βέβαιο ότι θα μπει στο χορό των υποψηφίων, τουλάχιστον άμεσα και μόνο για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Το μοντέλο παραχώρησης
Επιπλέον, στο ρεπορτάζ σημειώνεται ότι, για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας εξετάζονται δύο σενάρια:
Το πρώτο μιλά για μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης κατά τα πρότυπα των συμβάσεων παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport) και του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου. Ωστόσο, σύμφωνα με το «Πρώτο Θέμα» η λύση αυτή δεν θεωρείται η πιο πιθανή, καθώς τα λειτουργικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας και των άλλων 22 περιφερειακών αεροδρομίων, σε συνδυασμό με το ύψος των αναγκαίων επενδύσεων εκσυγχρονισμού και επέκτασης των υποδομών, ενδεχομένως δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την καταβολή υψηλού ανταλλάγματος από τον παραχωρησιούχο.
Το δεύτερο σενάριο μιλά για μοντέλο σύμβασης παραχώρησης της εκμετάλλευσης, σε μια μορφή παρεμφερή με τις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στην περίπτωση αυτή ο παραχωρησιούχος εισπράττει περιοδική αμοιβή αποκλειστικά από την αναθέτουσα αρχή. Επιπρόσθετα, στο σενάριο αυτό θα μπορούσε να προβλεφθεί και ενίσχυση των εσόδων του παραχωρησιούχου με καταβολή αμοιβών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό δημόσιο, συνδεδεμένη με την επίτευξη κριτηρίων απόδοσης, ή επιδότηση συνδεδεμένη με τον αριθμό των επιβατών, κάτι αντίστοιχο δηλαδή με την επιδότηση λειτουργίας στη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.