Επέκταση ελεγχόμενης στάθμευσης και υπόγεια πάρκινγκ στην Καλαμάτα

Σημαντικές παρεμβάσεις, που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό της Καλαμάτας, περιλαμβάνονται στην τεχνική έκθεση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Καλαμάτας. Οι προτάσεις αφορούν την ελεγχόμενη στάθμευση, την κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ, παρεμβάσεις για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και την αστική συγκοινωνία.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί στο δήμο Καλαμάτας στο πλαίσιο της τεχνικής έκθεσης της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο θα συζητηθεί αύριο στην Οικονομική Επιτροπή του δήμου Καλαμάτας.

Μεταξύ άλλων προτείνεται:

Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

Με στόχο την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων στάθμευσης που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι εντός και πέριξ του κέντρου της πόλης, εξαιτίας των επισκεπτών, οι οποίοι επιδιώκουν να σταθμεύουν σε θέσεις χωρίς χρέωση, προτείνεται η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε μεγαλύτερο εύρος περιοχής.

Ωστόσο, από το καθεστώς ελεγχόμενης στάθμευσης, θα εξαιρούνται οι μόνιμοι κατόικοι, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν άνευ χρέωσης εντός της ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης, μέσω ειδικής άδειας-κάρτας που θα εξασφαλίσουν.

Η επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προτείνεται να πραγματοποιηθεί σταδιακά σε δύο φάσεις, σε βραχυπρόθεσμο (Σχήμα 16) και μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα (Σχήμα 17):

Επίσης προτείνεται:

Ηλεκτρονική παρακολούθηση ελεγχόμενης στάθμευσης

Αναδιαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής ελεγχόμενης στάθμευσης

Ανάπτυξη και εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμής

Τροποποίηση προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης

Θέσπιση σταθερού ωραρίου τροφοδοσίας των εμπορικών καταστημάτων

Κατασκευή οργανωμένων χώρων στάθμευσης

Η δημιουργία χώρων στάθμευσης δημόσιας χρήσης σε διατιθέμενους χώρους είναι επιτακτική, καθώς απαιτείται να ελευθερωθεί ζωτικός χώρος από τα σταθμευμένα οχήματα και να διατεθεί για τις ανάγκες των πεζών, των ποδηλατιστών και της μικροκινητικότητας.

Σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, προτείνεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από πλατείες, προκειμένου να ισοσκελιστεί το ισοζύγιο προσφοράς στάθμευσης, εξαιτίας της απώλειας θέσεων παρά την οδό που αναμένεται να επέλθει από τον συνιστώμενο αποκλεισμό του κέντρου για τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Παρεμβάσεις για τους πεζούς

Στην τεχνική έκθεση της ΣΒΑΚ Καλαμάτας υπάρχουν τρία σενάρια παρεμβάσεων:

1. Tο βραχυπρόθεσμο σενάριο ανάπτυξης υποδομών πεζών περιλαμβάνει τη διαμόρφωση 5 χλμ από το συνιστώμενο δίκτυο ροής πεζών. Από αυτό το μήκος, τουλάχιστον 20% θα αφορά σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας και 7% σε πεζοδρόμους. Στο συγκεκριμένο σενάριο, λόγω σοβαρότητας, περιλαμβάνονται παρεμβάσεις στην άμεση περιοχή των σχολικών συγκροτημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής (ηλικιακές ομάδες μαθητών, οδικό δίκτυο της περιοχής, κ.λπ.), σύμφωνα με τις καλές πρακτικές και την ισχύουσα νομοθεσία.

2. Στο μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα προβλέπεται η συνέχιση της αναβάθμισης των υποδομών για τους πεζούς, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί 15 χλμ από οδούς ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρόμους, διαπλατυσμένα πεζοδρόμια. Επίσης, στο μεσοπρόθεσμο ορίζοντα θα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο των οικοδομικών τετραγώνων του Δήμου κεκλιμένα επίπεδα (τουλάχιστον ένα ανά οικοδομικό τετράγωνο) κίνησης πεζών. Τέλος, αναμένεται η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας για το σύνολο των σχολικών μονάδων (μέσω παρεμβάσεων στην άμεση περιοχή τους) της πόλης.

3. Στο μακροπρόθεσμο σενάριο των μετακινήσεων πεζή, κύριο χαρακτηριστικό είναι ο αποκλεισμός της κίνησης των οχημάτων από τον κεντρικό πυρήνα της πόλης.

Παρεμβάσεις για τα ποδήλατα

Η πόλη της Καλαμάτας διαθέτει σήμερα ιδιαίτερα αναπτυγμένο ποδηλατικό δίκτυο, με λωρίδες κυκλοφορίας διαχωρισμένες από το κατάστρωμα της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, στο σύνολο του ποδηλατικού δικτύου.

Ωστόσο, το υπάρχον δίκτυο εξυπηρετεί κυρίως τις ανάγκες μετακίνησης κατά μήκος του άξονα «Βορράς-Νότος», παρουσιάζοντας έτσι έλλειμα προσφοράς κατάλληλης υποδομής για την εξυπηρέτηση των ποδηλατικών μετακινήσεων κατά τον άξονα «Δύση-Ανατολή», οι μετακινήσεις επί του οποίου εξυπηρετούνται μόνο από τον παραλιακό άξονα της οδού Ναυαρίνου.

Κατά αυτόν τον τρόπο, δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα ποδηλατικών αξόνων και, έτσι, προκύπτει η ανάγκη επέκτασης του υφιστάμενου ποδηλατικού δικτύου, με κύριο γνώμονα την κάλυψη των αναγκών κίνησης κατά τον άξονα «Δύση-Ανατολή».

Συγχρόνως, η περίπτωση της Καλαμάτας παρουσιάζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά, τα οποία ευνοούν την περαιτέρω ανάπτυξη των ποδηλατικών διαδρομών και μετακινήσεων στην πόλη:

Υφιστάμενο ποδηλατικό δίκτυο, συνολικού μήκους περί τα 7 km.

Διαμορφωμένη νοοτροπία χρήσης του ποδηλάτου από άτομα κάθε ηλικιακής ομάδας.

Εξοικείωση των χρηστών της συγκοινωνιακής υποδομής (οδηγών και πεζών) με τη συνύπαρξη ποδηλατών σε κοινό οδικό περιβάλλον (διαβάσεις & πεζοδρόμια).

Από τα παραπάνω συνάγεται πως ως στρατηγικός στόχος δε θεωρείται ένα ευρύ δίκτυο αποκλειστικών οδών ποδηλάτου, αλλά το ανάποδο: ένα ει δυνατόν πιο περιορισμένο δίκτυο με παράλληλη ανάπτυξη και επέκταση των περιοχών ήπιας κυκλοφορίας. Ουσιαστικά, ο σχεδιασμός για το ποδήλατο μετατοπίζεται από τη δημιουργία αποκλειστικών διαδρόμων ποδηλάτου προς τη μόρφωση και θέσπιση διαδρομών ποδηλάτου, όπου το ποδήλατο θα συνυπάρχει αρμονικά και με ασφάλεια με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα και χρήστες της οδού (οχήματα Ι.Χ. ή πεζοί, ανάλογα την περίπτωση).

Αναδιάρθρωση αστικών συγκοινωνιών

Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες προτείνεται η πύκνωση των δρομολογίων των υφιστάμενων γραμμών.

Επίσης προτείνεται η δημιουργία νέας γραμμής αστικής συγκοινωνίας που θα ενώνει τη φοιτητική εστία με το κέντρο, δημιουργία νέας Γραμμής που θα ενώνει τον Ανατολικό Συνοικισμό με το Κέντρο (μήκους 6,9 χλμ)

Προτείνεται η τροποποίηση της Γραμμής 1 (Φιλοξενία-Κέντρο), λόγω της δρομολογημένης μονοδρόμησης της οδού Ναυαρίνου (τμήμα από Φαρών έως Ακρίτα, με κατεύθυνση προς Ανατολή), η τροποποίηση της Γραμμής 2 (Φιλοξενία-ΤΕΙ-Νοσοκομείο) Μέσω αυτής της παρέμβασης, στην κατεύθυνση προς Νοσοκομείο, με κατάργηση του τμήματος της γραμμής που διέρχεται του δακτυλίου που περικλείεται από τις οδούς Αριστομένους, Φραντζή και Νέδοντος.

Διάβασε και αυτό: «Ανατομία» του κυλοφοριακού της Καλαμάτας: Μετρήσεις για την κίνηση, τη στάθμευση, πεζούς και ποδηλάτες

ΔΕΥΑ Καλαμάτας - Νερό πολύτιμο αγαθό
Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2024 - Δήμος Καλαμάτας - 21 Ιουνίου-15 Σεπτεμβρίου
ΔΕΗ - Αγροτικά ΓΑΙΑ - Προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας αποκλειστικά για αγροτικές εκμεταλλεύσεις
City Hospital - Ιδιωτική κλινική Καλαμάτα

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Περιφέρεια: Αποφάσεις για έργα της Μεσσηνίας από την Οικονομική Επιτροπή

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Φρίκη: Πατέρας βίαζε επί πέντε χρόνια την κόρη του

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Λαϊκή Συσπείρωση για την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας της Πύλου: «Καλούμε τον λαό να πει ένα μεγάλο “ως εδώ” στην πολιτική που θέλει τον δήμο μας τουριστικό προϊόν των λίγων»

Στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της μαρίνας της Πύλου αναφέρεται με ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Πύλου. Σημειώνεται στην ανακοίνωση: «Υπεγράφη τις προηγούμενες

ΔΕΘ: Τις ψηφιακές υπηρεσίες της περιφέρειας Πελοποννήσου παρουσίασε ο Δημήτρης Πτωχός

Τις 101 ψηφιακές υπηρεσίες της περιφέρειας Πελοποννήσου παρουσίασε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, στη ΔΕΘ. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του υπουργού Εσωτερικών,

Δείτε επίσης