112 καλλιτέχνες χόρεψαν στην Καλαμάτα – Οι αριθμοί του 27ου Φεστιβάλ Χορού

Οι sold out παραστάσεις, οι συνθήκες ασφάλειας, η εξακτίνωση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και το πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του φετινού, 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που έκλεισε χθες εντυπωσιακά με την εκρηκτική παράσταση Re:Incarnation  του Qudus Onikeku, υπό τους ζωντανούς ήχους της afrobeat μουσικής και μια πολυάριθμη ομάδα καλλιτεχνών από το Λάγος της Νιγηρίας επί σκηνής.

Με τίτλο Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι; και προσαρμοσμένο και φέτος στις ανάγκες των ημερών, το φετινό Φεστιβάλ διοργανώθηκε 16 με 25 Ιουλίου συγκεντρώνοντας στην Καλαμάτα 112 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 31 ομάδες χορού, 28 εθελοντές, 63 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια, 59 παιδιά στα εργαστήρια για παιδιά, 20 άτομα άνω των 50 ετών στο αντίστοιχο εργαστήριο και 13 ΑμεΑ στο  εργαστήρι για ΑμεΑ.

31 συνολικα παραγωγές, 18 από το εξωτερικό και 13 από την Ελλάδα είναι ένας πρώτος απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ:  Παραστάσεις χορού που συνδύασαν διαφορετικά είδη, από σύγχρονο χορό και hip hop μέχρι ακροβατικά και σύγχρονους αστικούς αφρικανικούς χορούς.

Οι καλλιτέχνες του εξωτερικού που παρουσίασαν τα έργα τους προέρχονται από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ιταλία, το Ισραήλ, την Ιρλανδία, τη Νιγηρία και τη Σλοβακία. Επίσης από τις 18 ξένες ομάδες οι 14 παρουσίασαν για πρώτη φορά το έργο τους στην Ελλάδα ενώ από τα 13 ελληνικά έργα τα 3 έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους.

Στο πλαίσιο του νέου προγράμματος εξακτίνωσης του Φεστιβάλ σε άλλες πόλεις της Περιφέρειας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η  εναρκτήρια παράσταση Möbius της ομάδας Compagnie XY από τη Γαλλία σε χορογραφία του Rachid Ouramdane, μετά τις δύο παραστάσεις στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 19 Ιουλίου και στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο στη Σπάρτη, ενθουσιάζοντας το κοινό.

Το δεύτερο σαββατοκύριακο του Φεστιβάλ, τις εντυπώσεις κέρδισε η δια ζώσης πρεμιέρα του έργου Stones and Bones από την ομάδα RootlessRoot, σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Όπως και την περσινή χρονιά, το Φεστιβάλ ακολούθησε και φέτος πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο των αρμόδιων αρχών και τα εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας για τους χώρους τέχνης και πολιτισμού, όπως αυτά ορίζονται και προσαρμόζονται διαρκώς από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Μάλιστα η παράσταση BLKDOG του Botis Seva και της ομάδας του Far From the Norm στις 18 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε με όρους λειτουργίας κλειστών θεάτρων: Κατά την είσοδο ήταν υποχρεωτική η επίδειξη του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού – το οποίο θεωρείτο έγκυρο εφόσον είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία του εμβολιασμού προ τουλάχιστον 14 ημερών.

Το φετινό πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείτο από δύο βασικά σεμινάρια και πέντε masterclasses ενώ η εκδήλωση Αrt within One ήταν μια νέα πρωτοβουλία του Φεστιβάλ με στόχο τoν καλλιτεχνικό διάλογο: έναν ανοικτό στο κοινό καλλιτεχνικό δρώμενο στο οποίο 25 φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες του Φεστιβάλ και σπουδαστές των επαγγελματικών σεμιναρίων κλήθηκαν για ένα λεπτό στη σκηνή για να συνομιλήσουν χορευτικά με τους συναδέλφους τους.

Εκτός από το πρόγραμμα για επαγγελματίες, διοργανώθηκαν ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα για γονείς και παιδιά, ένα για άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών, ένα για άνω των 70 ετών και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ.Τα εργαστήρια για το κοινό είχαν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση του Φεστιβάλ με την πόλη και κυρίως να εκπαιδεύσουν το κοινό πάνω στον σύγχρονο χορό και την κίνηση αποτελώντας πηγή έμπνευσης έκφρασης, πνευματικής και σωματικής καλλιέργειας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ