Βόμβα Χρυσομάλλη για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

//

Στην αποκάλυψη εγγράφου, που αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το οποίο μέχρι σήμερα δεν είχε δει το φως της δημοσιότητας, προχώρησε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Μίλτος Χρυσομάλλης.

Το συγκεκριμένο έγγραφο (βλέπε στο τέλος του κειμένου) δημιουργεί πλήθος ερωτημάτων, καθώς προτάσσει τη λύση της παραλιακής χάραξης και όχι αυτή που κατέφυγε η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα και ακολούθησε και η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη.

Προσφορές στο Katerinas Market – Κυψέλης Deli

Η αποκάλυψη του εν λόγω εγγράφου δικαιώνει την επιμονή του κ. Χρυσομάλλη στην παραλιακή χάραξη του άξονα, η οποία φέρει την υπογραφή του πρώην Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέα δεδομένα και θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους πολιτικούς παράγοντες της Μεσσηνίας.

LG i.s.: Προσιτά και ανταγωνιστικά ασφαλιστικά πακέτα

Η ανακοίνωση του κ. Χρυσομάλλη

Το έγγραφο που δημοσιοποιεί ο κ. Χρυσομάλλης συνοδεύεται από ανακοίνωση του Βουλευτή, η οποία θέτει ουσιαστικά ζητήματα για τον οδικό άξονα, αλλά και πολιτικά θέματα.

Σημειώνεται στην ανακοίνωση:

Από την πρώτη στιγμή της κοινοβουλευτικής μου θητείας και με μόνο γνώμονα το συμφέρον της Μεσσηνίας, τάχθηκα ανεπιφύλακτα υπέρ της υλοποίησης της λεγόμενης παραλιακής χάραξης για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, για λόγους που έχω αναπτύξει πολλές φορές με δηλώσεις μου και δελτία τύπου.

Για τις σταθερές αυτές θέσεις μου δέχθηκα επιθέσεις από πλείστες πλευρές, οι οποίες υποστήριζαν ότι η λύση που προωθούσαν ήταν η καλύτερη τεχνικά, οικονομικότερη αλλά και αυτή που θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το πόσο χρονικά σύντομη ήταν το έχουν νομίζω αντιληφθεί όλοι ενώ αναδεικνύονται πλέον και τα οικονομικά και τεχνικά προβλήματα της λύσης που προωθήθηκε.

Η ανάδειξη ανάδοχου σε ένα έργο ΣΔΙΤ δεν σημαίνει και άμεση υλοποίησή του όταν αυτό είναι κακά σχεδιασμένα – όποιος διαφωνεί μπορεί να μελετήσει την περίπτωση της ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων Πελοποννήσου.

Θεωρώ υποχρέωση μου για μια ακόμα φορά να επισημάνω τους κινδύνους και να γνωστοποιήσω στοιχεία που δείχνουν πολλά για τις επιλογές που έγιναν.

Ζητώ την ύστατη ώρα να υπάρξει αλλαγή πορείας προκειμένου να κατασκευαστεί ένας δρόμος πραγματικό εργαλείο ανάπτυξης για τη Μεσσηνία.

Δεν θα επανέλθω ξανά σε όσα έχω πει, υπάρχουν δημόσια κατατεθειμένα.

Θα επικαλεστώ όμως την άποψη του πλέον αρμόδιου για το ζήτημα, του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως την εξέφρασε γραπτώς προς τον Γενικό Διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών τον Φεβρουάριο του 2020.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο υπ’ αριθμ. Πρωτ. ΔΟΥ/693/14.02.2020 έγγραφό του (σελίδα 6) ο Διευθυντής της Δ.Ο.Υ., από την συγκριτική αξιολόγηση της παραλιακής χάραξης με την πρόταση βελτίωσης της Υφιστάμενης Εθνικής Οδού Ε.Ο. 82 στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, προκύπτουν 13 πλεονεκτήματα της παραλιακής χάραξης, που συνηγορούν αβίαστα στην επιλογή της και τα οποία παρατίθενται παρακάτω:

  • Η παραλιακή χάραξη μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς εμπλοκές με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
  • Ο υφιστάμενος δρόμος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για την τοπική κυκλοφορία, χωρίς να εμπλέκεται η υπερτοπική.
  • Δεν θίγει έργα που κατασκευάστηκαν πρόσφατα, όπως ο πρόσφατα κατασκευασμένος κυκλικός κόμβος του αεροδρομίου Καλαμάτας.
  • Δεν εμπλέκεται με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή και δεν απαιτείται μετακίνησή της.
  • Με την παραλιακή χάραξη και τους προβλεπόμενους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, προβλέπεται σύνδεση όλων των οικισμών χωρίς να εμπλέκεται το υφιστάμενο τοπικό δίκτυο.
  • Η παραλιακή χάραξη γεφυρώνει όλα τα εγκάρσια προς τη θάλασσα ποτάμια, ρέματα, τάφρους, δίνοντας άμεση πρόσβαση στις εκατέρωθεν παραλιακές ιδιοκτησίες, χωρίς να απαιτείται περιπορεία χιλιομέτρων κατά μήκος των ποταμών – ρεμάτων.
  • Είναι εναρμονισμένη με τα Γενικά Χωροταξικά Μεσσήνης και Καλαμάτας.
  • Οι ρυμοτομούμενες ιδιοκτησίες της παραλιακής χάραξης είναι πολύ μεγαλύτερου εμβαδού και στην πλειοψηφία τους χωρίς επικείμενα, ως εκ τούτου οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις ελάχιστες, αφού αυτές θα είναι υπόχρεες αυταποζημίωσης, λόγω της μεγάλης υπεραξίας που θα αποκτήσουν. Αντίθετα οι ρυμοτομούμενες ιδιοκτησίες της βορειότερης λύσης (βελτίωση της υφιστάμενης οδού), είναι πολύ μικρότερου εμβαδού άρτιες και οικοδομήσιμες, ως έχουσες πρόσωπο επί εθνικής οδού (Ε.0.82), με πολύ μεγαλύτερη αντικειμενική αξία, με επικείμενα (μάνδρες, περιφράξεις, καρποφόρα δέντρα κλπ) ως εκ τούτου ελάχιστες αυταποζημιώσεις και κατά συνέπεια πολύ μεγαλύτερο κόστος απαλλοτριώσεων συγκριτικά με αυτό της παραλιακής χάραξης.
  • Η κατασκευή της παραλιακής χάραξης μπορεί να εκκινήσει άμεσα λόγω ωριμότητας των μελετών και της εξασφαλισμένης περιβαλλοντικής αδειοδότησης (ΑΕΠΟ: 1855/11/2-7-2013)
  • Δεν απαιτούνται μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, Ύδρευση, Αποχέτευση)
  • Με την επιλογή της παραλιακής χάραξης υπάρχει το πλεονέκτημα των δύο οδικών αξόνων, του υφιστάμενου για την τοπική κυκλοφορία και της παραλιακής χάραξης για την τουριστική και την υπερτοπική.
  • Η υψομετρική ανύψωση της παραλιακής χάραξης αντιμετωπίζει με ασφάλεια τις μέγιστες πλημμύρες (ακραία καιρικά φαινόμενα) συγκριτικά με τη βορειότερη χάραξη που λόγω της παρόδιας δόμησης και των απαιτούμενων προσβάσεων με τις εκατέρωθεν ιδιοκτησίες μειονεκτεί στον απαιτούμενο υψομετρικό σχεδιασμό.
  • Αξιοποιείται ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της Μεσσήνης και της Καλαμάτας χωρίς να το επιβαρύνει περιβαλλοντικά αφού οδεύει παράλληλα και σε ικανή απόσταση από την παραλία, εναρμονισμένη με την Πολεοδομική Μελέτη της Μεσσήνης και τις προβλεπόμενες τουριστικές εγκαταστάσεις.

Αναρωτιέμαι καλόπιστα, όπως θα αναρωτηθεί και κάθε Μεσσήνιος συμπολίτης μου, γιατί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έλαβε υπόψη του την άποψη της πλέον αρμόδιας υπηρεσίας του και παραβλέπει τα αυτονόητα πλεονεκτήματα, που περιγράφονται ξεκάθαρα στο εν λόγω έγγραφο;

Γιατί αποσιωπήθηκαν τα επιχειρήματα αυτά στην ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, των δύο Δημοτικών Συμβουλίων και του Περιφερειακού Συμβουλίου, ενώ αντίθετα επιχειρήθηκε με κάθε τρόπο να προβληθεί η ανωτερότητα της επιλογής της λύσης της αναβάθμισης της υφιστάμενης Ε.Ο.;

Γιατί τέτοιος εμπαιγμός προς τους Μεσσήνιους;

Δεν είναι τελικά η λύσης της παραλιακής χάραξης όχι μόνο η πλέον ώριμη μελετητικά, αλλά και η βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά και η προσφορότερη από πλευράς πλεονεκτημάτων;

Η Μεσσηνία εισήλθε σε ένα λαβύρινθο προβλημάτων σε σχέση με την αναγκαία για την ανάπτυξή της κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, με την επιλογή της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και του κ. Σπίρτζη να ακυρώσουν την παραλιακή χάραξη και να μην συμπεριλάβουν την Περιμετρική της Πύλου στο έργο ΣΔΙΤ.

Η εμμονή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να συνεχίσει την επιλογή Σπίρτζη, παρά την οφθαλμοφανή υπεροχή της παραλιακής χάραξης, έχω την αίσθηση ότι οδηγεί το αναπτυξιακό αυτό έργο αν όχι στις καλένδες, τότε σίγουρα σε μια πορεία δυσεπίλυτων προβλημάτων και τρομερών καθυστερήσεων.

Μη ξεχνάμε πως ήδη μετράμε 6 χρόνια καθυστέρησης στην υλοποίηση, οι δε μελέτες της αναβάθμισης στην καλύτερη των περιπτώσεων θα ξεκινήσουν το 2023, χωρίς να υπολογίζουμε τα προβλήματα που θα συναντήσουν.

Όλοι θέλουμε την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Όλοι θέλουμε την καλύτερη λύση για τη Μεσσηνία, τεχνικά και οικονομικά.

Και ας μην ξεχνάμε ότι όπου δεν ακολουθήθηκε αυτή η λογική, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα και τα έργα καρκινοβατούν (βλέπε διαχείριση απορριμμάτων).

Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υλοποιηθεί η λύση με τα περισσότερα πλεονεκτήματα, είναι αυτονόητο ότι η Περιμετρική της Πύλου πρέπει να ενταχθεί στο έργο και όχι να παραπεμφθεί στις καλένδες, όπως επίσημα λέει το Υπουργείο.

Αυτό απαιτεί η Μεσσηνία χωρίς άλλες καθυστερήσεις και τακτικισμούς.

Η ανάπτυξη για τον τόπο μας δεν μπορεί να περιμένει άλλο.

Το έγγραφο:

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Απανωτά σοκ στην Καλαμάτα: Δεύτερο θανατηφόρο τροχαίο μέσα σε 24 ώρες

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

ΓΓ του ΟΗΕ: Ο πόλεμος στην Ουκρανία προκαλεί τη μεγαλύτερη αύξηση του κόστους ζωής εδώ και μια γενιά

ΠΡΟΣΦΑΤΑ Ν.Δ.