Αν η αποκάλυψη του εγγράφου του υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με το οποίο η παραλιακή χάραξη του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη υπερτερεί έναντι της βελτίωσης της υφιστάμενης οδού σε 13 σημεία, προκάλεσε αίσθηση, η σιωπή και το παρασκήνιο που έχει ακολουθήσει προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη και εγείρει ακόμα πιο σοβαρά ερωτήματα.

Προσφορές στο Katerinas Market – Κυψέλης Deli
Υπενθυμίζεται ότι μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο υποδομών στη Μεσσηνία, το οποίο, αν και εφόσον επιλεγεί η βέλτιστη λύση, δεν διασφαλίζει μόνο την ασφαλή μετακίνηση από την Καλαμάτα προς την Πυλία και αντίστροφα, αλλά θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε ένα σημαντικό τμήμα του Νομού, που μέχρι σήμερα μένει αναξιοποίητο.
Η παραλιακή χάραξη του οδικού άξονα, κυρίως, αφορά την αξιοποίηση μιας εξαιρετικά σημαντικής περιοχής της Μεσσηνίας, του παραλιακού τμήματος που εκτείνεται από τη Δυτική παραλία της Καλαμάτας και φτάνει μέχρι τον Ριζόμυλο. Πρόκειται για ένα παραλιακό μέτωπο δεκάδων χιλιομέτρων, το οποίο έχει μείνει εντελώς αναξιοποίητο, δεδομένου ότι δεν διαθέτει τη βασικότερη υποδομή, που είναι η σύγχρονη οδική σύνδεση.
Η σιωπή της αυτοδιοίκησης
Οι περιοχές που πρωτίστως θα εισπράξουν τα οφέλη από την παραλιακή χάραξη του Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι ο δήμος Καλαμάτας και, κυρίως, ο δήμος Μεσσήνης.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι ένας βουλευτής, στην προκειμένη περίπτωση ο βουλευτής της ΝΔ, Μίλτος Χρυσομάλλης, έχει φέρει στη δημοσιότητα ένα επίσημο έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο η παραλιακή χάραξη υπερτερεί έναντι της λύσης που έχει επιλεγεί (βελτίωση υφιστάμενης οδού), καμία δημοτική αρχή δεν έχει λάβει θέση για το ζήτημα.
Τα ερωτήματα που εγείρονται από τη στάση των μελών των δύο δημοτικών αρχών είναι εξαιρετικά σοβαρά, δεδομένου ότι:
- Το έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα ο κ. Χρυσομάλλης δεν είχε εμφανιστεί και δεν είχε τεθεί σε γνώση των Συμβουλίων.
- Από το έγγραφο προκύπτει ότι η λύση που επέλεξε το υπουργείο Υποδομών δεν είναι η καλύτερη για τους δύο δήμους.
Η σιωπή των δύο δημοτικών αρχών και η άρνησή τους να λάβουν σαφή θέση επί του ζητήματος τις θέτει προ των ευθυνών τους και αργά η γρήγορα θα πρέπει να εξηγήσουν τη στάση τους.

LG i.s.: Προσιτά και ανταγωνιστικά ασφαλιστικά πακέτα
Ερωτηματικά προκαλεί και η στάση της περιφερειακής Αρχής. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Νίκας, ως δήμαρχος Καλαμάτας, υπήρξε θιασώτης της παραλιακής χάραξης, αλλά στη συνέχεια, όταν άλλαξε η κυβέρνηση, έγινε υποστηρικτής της λύσης που στήριξε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Η σιωπή του κ. Νίκα εγείρει εξίσου σοβαρά ερωτήματα και είναι βέβαιο ότι και αυτός θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις.
Οι προεκτάσεις
Το ζήτημα που προκαλεί η αποκάλυψη του εγγράφου του υπουργείου Υποδομών έχει και άλλες προεκτάσεις, οι οποίες ξεπερνούν τα σύνορα της Μεσσηνίας.
Ένα κρίσιμο ερώτημα, το οποίο έχει μεγάλη σημασία, αλλά δεν έχει απαντηθεί, έχει να κάνει με το αν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής γνωρίζουν την ύπαρξη του εν λόγω εγγράφου ή αν αυτό είχε καταχωνιαστεί στο συρτάρι κάποιου στελέχους του Υπουργείου.
Πάντως, με ο,τι αυτό μπορεί να σημαίνει, αμέσως μετά την αποκάλυψη του εγγράφου υπήρξε μεγάλη αγωνία από συγκεκριμένα στελέχη του υπουργείου Υποδομών να αλλάξει η ατζέντα. Μάλιστα, προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους προχώρησαν σε διαρροές, σύμφωνα με τις οποίες η διαδικασία επιλογής του αναδόχου του έργου θα επισπευστεί! Η αγωνία στελεχών του Υπουργείου Υποδομών μένει να αποκωδικοποιηθεί και να αξιολογηθεί από την πολιτική ηγεσία του.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, προκειμένου να καταλάβουν όλοι για τι ακριβώς μιλάμε και τι προεκτάσεις μπορούν να έχουν τα ζητήματα που έχουν τεθεί στο τραπέζι, ότι με την υλοποίηση του έργου της βελτίωσης της υφιστάμενης οδού έχουν εμπλακεί σημαντικές εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου, δεδομένου ότι ο προϋπολογισμός του είναι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Το επίμαχο σημείο του εγγράφου του υπουργείου Υποδομών:


