Ερώτηση Χαρίτση προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών: «Επιτακτική η ανάγκη ανέγερσης σχολικής μονάδας για την στέγαση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Καλαμάτας»

/

Ερώτηση στην Βουλή κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης, προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών, που αφορά την αναγκαία ανέγερση σχολικής μονάδας για την στέγαση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Καλαμάτας.

Όπως αναφέρει στο κείμενο της ερώτησης του ο Αλ. Χαρίτσης, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Καλαμάτας που ιδρύθηκε το 2017, ξεκινώντας με 8 μαθητές και  φτάνοντας σήμερα στους 58, με αυξανόμενο αριθμό εγγραφών κάθε χρόνο, συνεχίζει από την ίδρυσή του να συστεγάζεται αναγκαστικά σε ένα σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού σχολείου Καλαμάτας με άλλα δύο ημερήσια Λύκεια (6ο ΓΕΛ και 4ο ΕΠΑΛ), το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και με ένα δημόσιο Ι.Ε.Κ. Το γεγονός της αναγκαστικής συστέγασης έχει δημιουργήσει πλέον συνθήκες συνωστισμού, εφ’ όσον οι αίθουσες που είχαν παραχωρηθεί από τον Δήμο Καλαμάτας δεν επαρκούν πλέον με συνέπεια σε πολλές περιπτώσεις τα μαθήματα και η υποστήριξη από το  εκπαιδευτικό προσωπικό να γίνονται στους διαδρόμους εκτός των σχολικών τάξεων.

Παράλληλα, η μη φυσική οριοθέτηση στον προαυλισμό μεταξύ των συστεγασμένων σχολείων επηρεάζει αρνητικά τη συνύπαρξη των μαθητών του Ειδικού Σχολείου, με συνέπεια μαθητές με ψυχικές διαταραχές  να χρησιμοποιούν τους αίθριους χώρους του πρώτου ορόφου των άλλων σχολείων, βάζοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα.

Όπως επισημαίνει ο Αλ. Χαρίτσης, παρά το γεγονός ότι η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας έχει εγκρίνει το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης του Δήμου με τις “Κτηριακές Υποδομές” Α.Ε. και ενώ έχει βρεθεί το οικόπεδο για να ανεγερθεί το καινούργιο σχολείο, δεν έχει υπογραφεί ακόμη η μελέτη από το αρμόδιο  Υπουργείο Εσωτερικών έτσι ώστε να διασφαλιστεί  η χρηματοδότηση για την ανέγερση του νέου σχολείου.

Τέλος ο Αλ. Χαρίτσης ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς:

  1. Κρίνει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ότι είναι αναγκαία η ανέγερση σχολικής μονάδας για την στέγαση  του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Καλαμάτας;
  • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης και έγκρισης της μελέτης από το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών για την ανέγερση σχολικής μονάδας που θα στεγάσει το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Καλαμάτας και με ποιους τρόπους θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του;

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2023

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Προς τον κο Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: «Άμεση και επιτακτική η ανάγκη ανέγερσης σχολικής μονάδας για την στέγαση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Καλαμάτας»

Σκοπός των σχολείων Ειδικής Αγωγής είναι η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη. Ένα σύγχρονο σχολείο ειδικής εκπαίδευσης οφείλει να μεριμνά για όλες τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών που φοιτούν σε αυτό παρέχοντας συνθήκες ασφάλειας στους μαθητές με ειδικές αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και το εκπαιδευτικό προσωπικό ‘ώστε απερίσκεπτα να ασκεί τον παιδαγωγικό του ρόλο.

Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Καλαμάτας που ιδρύθηκε το 2017, ξεκινώντας με 8 μαθητές και  φτάνοντας σήμερα στους 58, με αυξανόμενο αριθμό εγγραφών κάθε χρόνο, συνεχίζει από την ίδρυσή του να συστεγάζεται αναγκαστικά σε ένα σχολικό συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού σχολείου Καλαμάτας με άλλα δύο ημερήσια Λύκεια(6ο ΓΕΛ και 4ο ΕΠΑΛ), το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και με ένα δημόσιο Ι.Ε.Κ. Το γεγονός της αναγκαστικής συστέγασης αλλά και ο αυξανόμενος κάθε χρόνο αριθμός εγγραφών στο Ειδικό Σχολείο έχει δημιουργήσει πλέον συνθήκες συνωστισμού, εφ’ όσον οι αίθουσες που είχαν παραχωρηθεί από τον Δήμο Καλαμάτας δεν επαρκούν πλέον τόσο για τη διδασκαλία, όσο και για τα γραφεία του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (κοινωνικού λειτουργού, ψυχολόγου, σχολικού νοσηλευτή, λογοθεραπευτή), με συνέπεια σε πολλές περιπτώσεις τα μαθήματα και η υποστήριξη από το  εκπαιδευτικό προσωπικό να γίνονται στους διαδρόμους εκτός των σχολικών τάξεων.

Επιπλέον οι παραχωρηθείσες αίθουσες δεν διαθέτουν ηχομόνωση με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυσκολίες στην συγκέντρωση των μαθητών με ειδικές αναπτυξιακές ανάγκες και κυρίως στους μαθητές με αυτισμό. Παράλληλα το σχολικό συγκρότημα έχει πολλούς και μεγάλους εξωτερικούς χώρους για προαυλισμό, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τη συνύπαρξη των μαθητών του Ειδικού Σχολείου με τα συστεγαζόμενα σχολεία εφ’ όσον δεν υπάρχει φυσική οριοθέτηση, με συνέπεια μαθητές με ψυχικές διαταραχές  να χρησιμοποιούν τους αίθριους χώρους του πρώτου ορόφου των άλλων σχολείων βάζοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. Όσον δε αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, τόσο την ώρα του μαθήματος όσο και στην ώρα της εφημερίας,αντί να ασκεί απερίσκεπτα τον παιδαγωγικό του ρόλο, εξαντλείται από την καθημερινή απαιτητική εφημερία, καλύπτοντας τις κτηριακές ελλείψεις και αστοχίες για τις οποίες δεν ευθύνεται.

Κατόπιν αυτών κρίνεται ως άμεση και επιτακτική η ανάγκη ανέγερσης σχολικής μονάδας για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ -Λ Καλαμάτας. Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Καλαμάτας ενέκρινε το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης του Δήμου με τις “Κτηριακές Υποδομές” Α.Ε., αναφορικά με την εκπόνηση της μελέτης και έχει βρεθεί το οικόπεδο για να ανεγερθεί το καινούργιο σχολείο. Παρά ταύτα όμως, ακόμη δεν έχει υπογραφεί η μελέτη από το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών έτσι ώστε να διασφαλιστεί  η χρηματοδότηση για την ανέγερση του νέου σχολείου.

Επειδή, η Ειδική Αγωγή πρέπει να βρίσκεται στις προτεραιότητες της Πολιτείαςπαρέχοντας ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη των μαθητών με ειδικές αναπτυξιακές ανάγκες.

Επειδή, ένα σύγχρονο σχολείο Ειδικής Εκπαίδευσης οφείλει να έχει μεριμνήσει για όλες τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών που φοιτούν σε αυτό.

Επειδή, το ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει απερίσκεπτα να ασκεί τον παιδαγωγικό του ρόλο και όχι να περιορίζεται σε ρόλο φύλακα λόγω της ακαταλληλότητας αλλά και επικινδυνότητας  των εγκαταστάσεων που αναγκαστικά το φιλοξενούν.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί,

  1. Κρίνει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας ότι είναι αναγκαία η ανέγερση σχολικής μονάδας για την στέγαση  του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Καλαμάτας;
  • Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης και έγκρισης της μελέτης από το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών για την ανέγερση σχολικής μονάδας που θα στεγάσει το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Καλαμάτας και με ποιους τρόπους θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του;

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Με την αύξηση οι συντάξεις του Φεβρουαρίου – Από τη Δευτέρα (23/1) ξεκινούν οι πληρωμές

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Προσγειώθηκε στην Αθήνα αεροπλάνο από Πολωνία που έστειλε σήμα για βόμβα

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συναντήσεις Γερονικολού για τα αγροτικά ζητήματα της Τριφυλίας: «Οι καταστροφικές πολιτικές της ΝΔ οδήγησαν σε στασιμότητα και αδιέξοδα», δηλώνει ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ

Με αγρότες της Τριφυλίας, αλλά και τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας (ΔΑΟΚ), Αντώνη Παρασκευόπουλο, συναντήθηκε

Επίσκεψη του Αλέξη Χαρίτση στον ΔΕΔΔΗΕ Μεσσηνίας: «Εθνική προτεραιότητα ο δημόσιος έλεγχος σε ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΗ», τονίζει ο Βουλευτής

Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του ΔΕΔΔΗΕ Μεσσηνίας πραγματοποίησε σήμερα ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης