Με πρωτοβουλία από τον νομό Ηλείας επιχειρείται η ενεργοποίηση του «μετώπου» φορέων που διεκδικούν την κατασκευή του οδικού άξονα. Αντιθέτως, στη Μεσσηνία, πολιτικοί παράγοντες και φορείς, εξαντλούνται σε επικοινωνιακά «δάκρυα».
Το πρόσφατο πολύνεκρο τροχαίο στον δρόμο που ενώνει την Κυπαρισσία με τον Πύργο από πολλούς θεωρήθηκε ότι θα ήταν αρκετό για να ηχήσει «συναγερμός» σε Μεσσηνία και Ηλεία, προκειμένου να ενταθεί η πίεση προς την κυβέρνηση, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες που σχετίζονται με την κατασκευή του οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Περίπου ένα μήνα μετά, ήρθε η πρώτη ουσιαστική πρωτοβουλία για την ενεργοποίηση της σύμπραξης φορέων Ηλείας και Μεσσηνίας, οι οποίοι διεκδικούν την υλοποίηση του έργου, καθώς την περασμένη Παρασκευή (30/9) πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο δημαρχείο του Πύργου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Νίκος Θεοδώρου, και οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων Πύργου, Ηλίας Ξανθούλης, Κρεστένων, Τάσος Καρνάρος, Ζαχάρως, Μαρίνα Αντωνοπούλου, και Κυπαρισσίας, Δημήτρης Τερζής.
Πρόκειται για μερικούς μόνο εκπροσώπους του «μετώπου» διεκδίκησης, που αποτελείται από 25 τουλάχιστον φορείς (επιμελητήρια, εμπορικούς συλλόγους, αγροτικούς συλλόγους κλπ), οι οποίοι πριν από 2 χρόνια είχαν εντείνει την πίεσή τους, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου.
Μάλιστα, τον Ιούλιο του 2022, ως αποτέλεσμα της πίεσης που είχε προηγηθεί, είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη συμμετοχή της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, όπου, υποτίθεται, ότι εξετάστηκαν οι προοπτικές υλοποίησης του έργου και δόθηκαν κατευθύνσεις, προκειμένου να ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες.
Ωστόσο, από το καλοκαίρι του 2022 έως σήμερα το ζήτημα σταμάτησε να απασχολεί την επικαιρότητα, το «μέτωπο» που είχε συγκροτηθεί έχασε τη δυναμική του, ενώ η κυβέρνηση και οι πολιτικοί παράγοντες του Νομού ποτέ δεν ενημέρωσαν, έστω, για την εξέλιξη του ζητήματος της εκπόνησης μελετών.
Απραξία στη Μεσσηνία
Η σιωπή είναι πιο εκκωφαντική στη Μεσσηνία, δεδομένου ότι ο εν λόγω οδικός άξονας είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του Νομού, καθώς θα ενώνει την Καλαμάτα με τη Δυτική Μεσσηνία, παρέχοντας ασφάλεια στους οδηγούς, αλλά και δίνοντας σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες.
Παρότι οι βουλευτές και οι αυτοδιοικητικοί του Νομού συντάσσονται με το αίτημα της άμεσης κατασκευής του οδικού άξονα, παρότι ορισμένοι εξ αυτών έχουν υποσχεθεί λύσεις, τα τελευταία δύο χρόνια σιωπούν ή, με αφορμή ένα τραγικό τροχαίο όπως αυτό του περασμένου Ιουλίου, αναλώνονται σε «επαναστατικές» ανακοινώσεις, σε ανούσια ψηφίσματα και σε επικοινωνιακά «δάκρυα» στα ΜΜΕ.