Υπεγράφη την Πέμπτη (9/10) από τον δήμαρχο Καλαμάτας, Θανάση Βασιλόπουλο ,και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Ολοκλήρωση Ανάπλασης Οδού Αναγνωσταρά».
Το έργο θα υλοποιηθεί με προϋπολογισμό 950.000,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και έκπτωση εργολαβίας 3,10%.
Η εκτέλεση των εργασιών θα εκκινήσουν στις αρχές του 2026, μετά τις εορτές των Χριστουγέννων, προκειμένου να μην συμπέσουν με την υλοποίηση του άλλου μεγάλου έργου των κεντρικών αστικών αναπλάσεων που εξελίσσεται, αποφεύγοντας -λόγω των έργων- περαιτέρω κυκλοφορική επιβάρυνση σε κεντρικές οδούς της πόλης.
Το έργο, μήκους 600 περίπου μέτρων και μέσου πλάτους 8 μέτρων, αφορά στην ολοκλήρωση της ανάπλασης της οδού Αναγνωσταρά μετά την οριστική έκπτωση της προηγούμενης εργολαβίας που είχε αρχίσει να εκτελείται από το βόρειο τμήμα της οδού και σταμάτησε στη συμβολή με την οδό Κολοκοτρώνη.
Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη πρόταση, προβλέπεται η διαπλάτυνση των υφιστάμενων πεζοδρομίων με ταυτόχρονη δημιουργία ικανών σε μήκος εσοχών για στάθμευση οχημάτων ανάγκης, ή οχημάτων διανομής των παρακείμενων καταστημάτων, αφήνοντας έτσι καθαρό πλάτος κίνησης οχημάτων 3,00μ – πέραν του χώρου στάθμευσης – ενώ στο σημερινό οδόστρωμα, αφού πρώτα αποξηλωθεί η υπάρχουσα και όχι σε καλή κατάσταση άσφαλτος, προβλέπεται να τοποθετηθούν έγχρωμοι κυβόλιθοι τσιμέντου, στην ίδια στάθμη που βρίσκεται σήμερα ο δρόμος.
Για την δαπεδόστρωση των νέων πεζοδρομίων, προβλέπεται η χρήση των ίδιων κατά κύριο λόγο υλικών, με τον ίδιο τρόπο, σχέδιο και αρχιτεκτονικό κάνναβο με τα ήδη υφιστάμενα πεζοδρόμια της οδού Αριστομένους, διατηρώντας έτσι την ίδια ομοιομορφία, λόγω και του γεγονότος ότι η οδός Αναγνωσταρά είναι παράλληλη και σε μικρή απόσταση από την οδό Αριστομένους.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού που θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας τύπου led, όπως και η διευθέτηση των ομβρίων υδάτων (τόσο των οδών όσο και των υδρορροών των παρακείμενων κατοικιών), είτε με την μετακίνηση των υφιστάμενων φρεατίων ομβρίων, είτε με την κατασκευή υπόγειου πλαστικού αγωγού που θα μεταφέρει τα όμβρια των πεζοδρόμων προς στους κεντρικούς αγωγούς της πόλης, στην ευρύτερη περιοχή της παρέμβασης.