Αχιλλέας Δωροθέου: Το “beach boy” που έφτασε να διευθύνει την Costa Navarino!

7 Ιουνίου 2017

Ο Αχιλλέας Δωροθέου είναι ένας άνθρωπος με μια εμπειρία 35 χρόνων στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1980 από πολύ χαμηλά στη βαθμίδα του τουριστικού τομέα ως beach boy σε ξενοδοχείο της Κύπρου. Εργάστηκε για σχεδόν δυο δεκαετίες στην Amathus ως γενικός εκτελεστικός διευθυντής των ξενοδοχείων του ομίλου και τους τελευταίους 15 μήνες έχει αναλάβει τα ηνία του γνωστού πολυτελούς τουριστικού θερέτρου Costa Navarino το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Πύλου στη Μεσσηνία Πελοποννήσου και λειτουργεί από το 2010.
Ο ιδρυτής της Costa Navarisno, καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, έφυγε από τη ζωή το 2011, έναν μόλις χρόνο μετά τη λειτουργία του resort. Παρότι ο κ. Δωροθέου ανέλαβε ως γενικός διευθυντής τέλη του 2015, είχε την τιμή, όπως μας λέει, να τον γνωρίσει το 2000 στο πλαίσιο μιας πιθανής συνεργασίας της ΤΕΜΕΣ, ιδιοκτήτριας της Costa Navarino, και της Amathus όπου εργαζόταν τότε ο κ. Δωροθέου.

Ο κ. Δωροθέου σε συνέντευξή του στην εφημερίδα της Κύπρου “Πολίτης” μιλά για την έννοια της πολυτέλειας στον τομέα του τουρισμού. Μια πολυτέλεια χαλαρή, που αναδεικνύει το απλό, το αφαιρετικό, το αυθεντικό και το τοπικό στοιχείο και που υποστηρίζει την αειφόρο ανάπτυξη. Αυτά είναι εκείνα που έχει ανάγκη ο τουρίστας και ειδικότερα ο τουρίστας υψηλού οικονομικού στάτους να βιώσει και να γευτεί στις διακοπές του. Το χαβιάρι, άλλωστε, και το επιχρυσωμένο ντεκόρ το βρίσκει και στο σπίτι του, όπως μας λέει ο γενικός διευθυντής της Costa Navarino…

Πέρασε από οικονομική κρίση η Costa Navarino; Ή είναι ένα resort του οποίου η πελατεία δεν έχει ανάγκη να κάνει οικονομία στις διακοπές;


Υπήρξαν δυσκολίες. Αντιμετωπίσαμε θέματα μειωμένης πληρότητας ειδικά από το 2014 και μετά. Πιστεύω λόγω κυρίως της πολιτικής αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επικρατεί στη χώρα για το αν θα γίνουν εκλογές, πότε θα γίνουν κ.λπ.


Κάτι που δείχνει στην πράξη πόσο επηρεάζει την οικονομία, τις επιχειρήσεις και την ανάπτυξη η πολιτική αστάθεια;


Η πολιτική αβεβαιότητα σε συνάρτηση με την οικονομική κρίση και τις δυσκολίες που πέρασε η Ελλάδα σίγουρα επηρέασαν αρνητικά και την επιχείρησή μας.


Φέτος λέγεται πως θα είναι η καλύτερη χρονιά της Ελλάδας με πάνω από 30 εκατ. Τουρίστες.


Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από όλους τους φορείς για να αναπτυχθεί ο τουρισμός. Η Ελλάδα, όπως και η Κύπρος, ευνοείται από το γεωπολιτικό περιβάλλον και τα προβλήματα που έχουν οι γειτονικές χώρες. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία και πρέπει να κρατά όλους εμάς σε εγρήγορση βλέποντας την ως μια επένδυση για το μέλλον. Γιατί αν αναδείξουμε την Ελλάδα και τις ομορφιές της και αν μέσω της ελληνικής φιλοξενίας προσφέρουμε μια αυθεντική εμπειρία στον τουρίστα, θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε αρκετούς “οπαδούς” οι οποίοι θα φέρουν ακόμα περισσότερο κόσμο τα επόμενα χρόνια.

Τι σημαίνει για εσάς ποιοτικός τουρισμός; Είναι αυτό το ποιοτικό και το μεγαλοπρεπές, που δεν είναι όμως φλύαρο και θορυβώδες, είναι το απλό και ταιριαστό με τη φύση, το οποίο αισθάνεται ο επισκέπτης της Costa Navarino;


Ποιότητα σημαίνει αυθεντική φιλοξενία. Σημαίνει ένας προορισμός που έχει ως αξία τον σεβασμό στη φύση. Αυτό ήταν και το όραμα του καπετάν Βασίλη, ιδρυτή της Costa Navarino. Με αυτές τις αξίες βαδίζουμε και έχουμε καταφέρει να πάρουμε αρκετά βραβεία, καθώς είμαστε το μοναδικό resort στην Ελλάδα που χαρακτηρίζεται αειφόρο. Εκτός από βραβείο αειφορίας μεταξύ άλλων πήραμε και το παγκόσμιο βραβείο ως το πιο ολοκληρωμένο resort, το καλύτερο στην Ευρώπη για οικογένειες και το καλύτερο golf resort του 2016. Σε ό,τι αφορά το περιβάλλον ένα απλό παράδειγμα του πώς λειτουργούμε είναι το γεγονός ότι υπάρχουν εστιατόρια στο resort μας τα οποία δεν λειτουργούν το βράδυ για να μην ενοχλούμε και για να προστατεύσουμε τις χελώνες καρέτα-καρέτα που εκκολάπτουν τα αβγά τους στην παραλία μας τα καλοκαίρια. Επίσης κατά τη διάρκεια της ανέγερσης της Costa Navarino είχαμε μεταφυτεύσει 6.000 ελιές οι οποίες επέστρεψαν όλες, δεν χάθηκε ούτε μία, στο resort όταν τελείωσαν οι κατασκευές. Αειφορία σημαίνει επίσης να στηρίζεις την ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής όπου δραστηριοποιείσαι. Να εργοδοτείς τους ανθρώπους της περιοχής. Στην Costa Navarino το 90% των συνεργατών μας προέρχονται από την περιοχή. Ποιότητα σημαίνει επίσης πρώτες ύλες πρώτης ποιότητας, με φρέσκα και αγνά υλικά από τον τόπο.


Και πολυτέλεια τι σημαίνει για εσάς εδώ στην Costa Navarino;


Πολυτέλεια σημαίνει χώρος ηρεμίας. Αυτό το resort είναι κτισμένο όπως ένα χωριό. Για αυτό υπάρχει απεριόριστος χώρος, για να μπορεί ο πελάτης να είναι σε ηρεμία και να απολαμβάνει τη φύση. Πολυτέλεια είναι η απλότητα και η αυθεντική εμπειρία.
Δυστυχώς αυτό που μπορεί κανείς να διαπιστώσει είναι πως αυτήν την αυθεντικότητα που συναντάμε στην Ελλάδα, όπου και εάν πάμε, στην Κύπρο δεν την έχουμε. Την έχουμε χάσει…
Η Κύπρος λόγω της μεγάλης ανάπτυξης που είχε η ξενοδοχειακή βιομηχανία και λόγω της έλλειψης χώρου δεν μπορεί να δημιουργήσει resort τέτοιας εμβέλειας, τα οποία είναι κτισμένα σε έναν μεγάλο χώρο όπως η Costa Navarino που εκτείνεται σε ένα εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα. Αναγκάζονται τα ξενοδοχεία, για να είναι βιώσιμα να είναι κτισμένα σε ένα πολύ μικρό χώρο με ένα μεγάλο αριθμό δωματίων. Αυτό το γεγονός ότι ,δηλαδή, η βιομηχανία εξελίχθηκε ραγδαία τις τελευταίες δεκαετίες έχει δημιουργήσει κάποια προβλήματα όπως είναι να χάσουμε την αυθεντική φιλοξενία. Διάβαζα χθες στην εφημερίδα ότι δεν βρίσκουμε προσωπικό ντόπιο στην Κύπρο και δεν αξιοποιούμε το ντόπιο προσωπικό. Είχαν γίνει αρκετά λάθη στο παρελθόν από τους κοινωνικούς φορείς και τους ξενοδόχους και τις συντεχνίες, και φτάσαμε στο σημείο να υπάρχει δυστυχώς έλλειψη κουλτούρας του να ξεκινήσει κάποιος να δουλεύει ως ξενοδοχοϋπάλληλος από χαμηλά.


Όπως κάνατε εσείς ξεκινώντας από τις ξαπλώστρες το 1980…


Δεν είναι ντροπή, είναι αντίθετα μεγάλη τιμή να προσφέρεις προϊόν διακοπών στους ξένους επισκέπτες. Δυστυχώς ο Κύπριος θεωρεί πως το να ξεκινήσει από σερβιτόρος ή μάγειρας είναι ντροπή. Θέλουμε να είμαστε όλοι διευθυντές! Η βιομηχανία του τουρισμού είναι μία από τις καλύτερες βιομηχανίες στον κόσμο, συνεισφέρει στην οικονομία, αλλά αν δεν έχεις πάθος φαίνεται στον πελάτη. Όταν ο υπάλληλος είναι ευτυχισμένος θα δημιουργήσει ευτυχισμένους πελάτες και ένας ευτυχισμένος πελάτης δημιουργεί ακόμα 20 ή 30 οπαδούς σε ένα resort ή σε ένα ξενοδοχείο. Αυτά είναι που λείπουν από την Κύπρο. Διότι είναι ένα μικρό νησί και η μεγάλη ανάπτυξη στον τουρισμό, η έλλειψη χώρων για να κτιστούν μεγάλα resort και το γεγονός ότι δεν γίνεται μεγάλη επένδυση στο να προσφέρουμε αυθεντική φιλοξενία προκαλούν κενά. Αυτά βεβαίως ξεκινούν από την κουλτούρα των ανθρώπων και από τα σωστά σχολεία και πανεπιστήμια…


Τι μπορούμε να κάνουμε;


Η άποψή μου είναι πως πρέπει να υπάρχει εκπαίδευση για όλους τους Κύπριους για τη σημασία του τουρισμού. Να υπάρχουν σωστές σχολές που να βγάζουν φοιτητές σε όλα τα επίπεδα, από το πιο χαμηλό μέχρι το πιο ψηλό στον τουριστικό τομέα. Έτσι θα δημιουργηθεί η σωστή κουλτούρα, όχι μόνο στους ξενοδόχους, αλλά σε όλους όσους επωφελούνται από αυτήν τη σημαντική βιομηχανία. Διότι είτε είσαι οδηγός ταξί, είτε έχεις ένα καφενείο, είτε έχεις μία ταβέρνα, είτε είσαι ιδιοκτήτης ενός supermarket, πρέπει να εκτιμάς και να αναγνωρίζεις ότι ο πιο βασικός πυλώνας της οικονομίες της Κύπρου είναι ο τουρισμός και πρέπει να σέβεσαι τον επισκέπτη και να τον κάνεις να νιώθει όπως στο σπίτι του. Αυτή ήταν η φιλοξενία όταν ξεκίνησα στην ξενοδοχειακή βιομηχανία το ’80, αλλά βλέπω δυστυχώς πως έχει εκλείψει, έχει αλλοιωθεί. Η έλλειψη προσωπικού, οι πολλοί ξένοι που εργοδοτούνται σε πολλά ξενοδοχεία, με χαμηλά κόστη, δεν νοιάζονται για το αύριο και το μεθαύριο. Είναι απλώς προσωρινοί επισκέπτες που θέλουν να περάσουν μερικά χρόνια στη βιομηχανία μας, χωρίς όραμα. Σίγουρα δεν νοιάζονται για τον τόπο όπως ένας ντόπιος. Και δεν τους αδικώ.


Μπορούν να φτιάξουν τα πράγματα;


Δεν υπάρχει κατάσταση που δεν διορθώνεται στη ζωή. Το πιο αξιόλογο στοιχείο που διαθέτει ένα ξενοδοχείο είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Πιστεύω ότι με τη σωστή εκπαίδευση, κατάρτιση και τη συνεχή ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και με ένα σωστό πλάνο και όραμα μακροχρόνιο, το τουριστικό προϊόν της Κύπρου μπορεί να αναβαθμιστεί αισθητά. Εμείς στην Costa Navarino, μόνος φέτος προσφέραμε 16.000 ώρες εκπαίδευσης στους 1.200 συνεργάτες μας για να διασφαλίσουμε τα υψηλότερα επίπεδα υπηρεσιών. Η τοποθεσία της Κύπρου, το κλίμα, το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία μας μπορούν να είναι ανοικτά 10-12 μήνες, είναι συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία πρέπει να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τώρα σε αυτήν την καθοριστική περίοδο της τουριστικής βιομηχανίας όπου το γεωπολιτικό περιβάλλον είναι πολύ ευνοϊκό για εμάς.


Φέτος θα γίνουν νέα ρεκόρ στον τουρισμό. Και στην Ελλάδα και στην Κύπρο…


Το ζήτημα είναι να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις συγκυρίες. Να επενδύσουμε ένα σεβαστό ποσό από τα λειτουργικά κέρδη για να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο, να αναβαθμίσουμε τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων, ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε μια πολύ δυνατή πρόταση αξίας στον πελάτη, ο οποίος θα το θυμάται, θα το εκτιμήσει, θα το διαφημίσει και θα ξαναέρθει. Η πιο καλή διαφήμιση είναι η εμπειρία του πελάτη. Ο κόσμος που ζούμε, είναι ο κόσμος της τεχνολογίας και της διαφάνειας, όπου με τρία κλικ ο πολίτης μπορεί να ξέρει τι γίνεται από τη μια μεριά του κόσμου στην άλλη και μπορεί να σου επηρεάσει αρνητικά ή θετικά για το νησί σου, το ξενοδοχείο σου, το εστιατόριό σου. Είναι για αυτό που οφείλουμε να προσφέρουμε αυθεντική εμπειρία στον τουρίστα. Το στοίχημα είναι να ικανοποιήσουμε αυτόν τον κόσμο που έρχεται τα τελευταία χρόνια λόγω του ευνοϊκού γεωπολιτικού περιβάλλοντος.


Γίνεται να πηγαίνεις σε ξενοδοχείο στην Κύπρο και να μην υπάρχει χαλλούμι;

Στην Ελλάδα όμως τα τοπικά προϊόντα αναδεικνύονται μέσα από την ξενοδοχειακή βιομηχανία. Προβάλλονται και αξιοποιούνται. Είναι αλήθεια ότι στην Κύπρο δεν συμβαίνει αυτό. Για παράδειγμα τόσα χρόνια στη Λεμεσό δεν είδα μια ταβέρνα κυπριακή. Όπου θα μπορεί ο ξένος να πει ότι πήγα και είχε μαγειρέψει η κ. Αντρούλα κυπριακό φαγητό. Εμείς στο Costa Navarino μέσα στις εμπειρίες που προσφέρουμε στον πελάτη, του δίνουμε την επιλογή να πάει σε ένα σπίτι στην Πύλο, να κάτσει μαζί με δύο γυναίκες, να μαγειρέψουν μαζί και να φάνε μαζί. Προσφέρουμε 22 διαφορετικές εμπειρίες, από φιλοσοφικούς περιπάτους μέχρι γευσιγνωσία ελαιολάδου, κηπουρική για παιδιά, ποδηλασία στη φύση και πεζοπορία. Όλα αυτά μας διαφοροποιούν και το εκτιμούν οι πελάτες πάρα πολύ. Αυτά θέλει ο πελάτης. Γιατί luxury σημαίνει να έχω την εμπειρία που έχει ένας ντόπιος. Ούτε μάρμαρα ούτε χρυσά έπιπλα, ούτε ωραία φωτιστικά. Ο πελάτης του luxury αυτά τα έχει σπίτι του και τα ξέρει. Αυτό που δεν έχει σπίτι του είναι η αυθεντική ελληνική φιλοξενία. Ή η κυπριακή φιλοξενία. Ένα χαμόγελο. Να γνωρίσει έναν ντόπιο, να του πει για το χωριό του να του πει τι μαγειρεύει η μάνα του σπίτι και να μπορεί αυτά τα απλά πράγματα να πάει έξω να τα απολαύσει. Πράγματα που είναι δύσκολο να τα βρει κάποιος στη χώρα του, στο αστικό περιβάλλον όπου ζει…

Navarino Agora
Δωρεάν Ψηφιακή Μαστρογραφία
Δουλειά για Σένα - dypa.gov.gr
City Hospital - Ιδιωτική κλινική Καλαμάτα
myΔΕΗ

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

25χρονος κατηγορείται για 9 διαρρήξεις – κλοπές σε σπίτια στο δήμο Πύλου – Νέστορος

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

ΟΟΣΑ: Αναγκαία η πρόσθετη ελάφρυνση του ελληνικού χρέους

ΠΡΟΣΦΑΤΑ VIRAL

Οι ανακοινώσεις του «τίποτα»

Γενικόλογες ανακοινώσεις, πασπαλισμένες από μπόλικο …τίποτα έχουν «πνίξει» τα δημοσιογραφικά γραφεία της Μεσσηνίας. Το …κολπάκι, να βαφτίζεται το τίποτα «πολιτική δράση», ως

Δείτε επίσης