Με τέσσερις παρεμβάσεις αλλάζει την προοπτική της Μεσσήνης ο δήμαρχος Γιώργος Τσώνης

/

Μπορεί το θέμα των προσφύγων να επισκιάζει την επικαιρότητα στη Μεσσήνη, ωστόσο, η δημοτική αρχή φαίνεται ότι έχει ξεκινήσει να υλοποιεί ένα σχέδιο για την ουσιαστική ανάπτυξη της περιοχής. Ο Γιώργος Τσώνης, βήμα – βήμα και αθόρυβα, φαίνεται να ξεδιπλώνει μια πολιτική, η οποία είναι ικανή να δώσει αναπτυξιακή προοπτική στη Μεσσήνη, προοπτική που δεν μπόρεσε να δώσει καμία δημοτική αρχή των τελευταίων ετών.

Ο δήμαρχος Μεσσήνης έχει αποδείξει ότι δεν είναι φίλος της επικοινωνιακής πολιτικής, ιδίως της επικοινωνιακής πολιτικής που διεξάγεται με όρους εντυπώσεων. Πολλές φορές η αντίληψη αυτή, παρά το γεγονός ότι είναι μια έντιμη πολιτική στάση, αδικεί τον εαυτό του, αλλά και το έργο της δημοτικής αρχής. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η χρονική στιγμή που διανύουμε. Όλοι στη Μεσσήνη συζητούν για το θέμα των προσφύγων και για το αν θα δημιουργηθεί κέντρο φιλοξενίας στην περιοχή. Την ίδια στιγμή, όμως, υπάρχουν εξελίξεις στο δήμο Μεσσήνης, οι οποίες είναι τόσο σημαντικές που, αυτομάτως, το συγκεκριμένο θέμα το επισκιάζουν. Το ζήτημα είναι ότι ο ίδιος ο δήμαρχος δεν επιθυμεί, παρότι θα μπορούσε, να αναδείξει τα ζητήματα αυτά επικοινωνιακά. Παραμένει σταθερός στην αντίληψή του ότι πρέπει να μιλούν οι πράξεις και τα έργα.

Ο σχεδιασμός 

Αυτή τη στιγμή εξελίσσονται 4 μεγάλες υποθέσεις για το δήμο Μεσσήνης, υποθέσεις που αφορούν έργα που μπορούν να αλλάξουν την περιοχή και να της δώσουν αναπτυξιακή προοπτική.

Ο Πάμισος: Η δημοτική αρχή προχωρά τον σχεδιασμό για την αναβάθμιση του Πάμισου. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την περιβαλλοντική ανάδειξη και αξιοποίηση της περιοχής των εκβολών του ποταμού και της παρόχθιας ζώνης καθώς και περιοχής της εκβολής του αντιπλημμυρικού αύλακα στο Κουλντούκι Μπούκας Μεσσήνης και την κατασκευή πεζογέφυρας που θα συνδέει την δυτική όχθη της Καλαμάτας με την ανατολική όχθη της Μεσσήνης, αναβαθμίζει μια περιοχή που τώρα είναι “νεκρή” μετατρέποντάς τη σε κινητήριο μοχλό τουριστικής ανάπτυξης.

Τα Λιμενικά: Πρόκειται για ένα οικόπεδο έκτασης 192 στρεμμάτων που η αξία του ανέρχεται σε πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας της προνομιακής της γεωγραφικής θέσης (δίπλα στη θάλασσα). Ο συγκεκριμένος χώρος λειτουργούσε ως χωματερή. Η απόφαση του δημάρχου να διεκδικήσει (πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου) την διακοπή της εργολαβίας της περιφέρειας Πελοποννήσου αποτελεί το πρώτο βήμα για την ουσιαστική αναβάθμιση της περιοχής. Αν εξελίσσονταν αυτή η εργολαβία, απλά τα σκουπίδια που υπάρχουν εκεί θα σκεπάζονταν με χώμα. Η δημοτική αρχή Τσώνη ζητά, πλέον, να γίνει εξυγίανση του χώρου (απομάκρυνση των υπαρχόντων σκουπιδιών) με στόχο να δημιουργηθεί εκεί ένα πρότυπο τουριστικό πάρκο. Η υλοποίηση αυτού του έργου, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του Πάμισου, θα δημιουργήσει μια τουριστική ζώνη ικανή να δώσει τουριστική ώθηση στην περιοχή.

Ο ποδηλατόδρομος: Ο δήμαρχος Μεσσήνης ανακοίνωσε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ότι η δημοτική αρχή κινείται για την κατασκευή ποδηλατόδρομου από τη Μεσσήνη μέχρι την Κορώνη. Μπορεί στο άκουσμα αυτού του σχεδιασμού πολλοί να παραξενεύτηκαν, αλλά ο συγκεκριμένος σχεδιασμός της δημοτικής αρχής “τρέχει” αρκετό καιρό τώρα. Πρόκειται για ένα έργο ικανό να προσελκύσει σημαντικό αριθμό τουριστών, δεδομένου ότι όπως λένε παράγοντες του τουρισμού, τέτοιες υποδομές προσθέτουν σπάνια ποιοτικά χαρακτηριστικά στις περιοχές που τις διαθέτουν. Το συγκεκριμένο έργο, προφανώς ξεπερνά τα όρια της Μεσσήνης και δίνει αναπτυξιακή προοπτική σε όλη τη περιοχή μέχρι την Κορώνη.

Το Καλαμάτα – Ριζόμυλος: Ίσως η μεγαλύτερη συνεισφορά της δημοτικής αρχής Τσώνη στην αναπτυξιακή προοπτική του δρόμου να αποτελεί η στάση της έναντι του μεγάλου έργου του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Η δημοτική αρχή δεν έπεσε στην “παγίδα” να στηρίξει τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί κατά το παρελθόν. Οι αποφάσεις αυτές οδηγούσαν, με μαθηματική ακρίβεια, στο να μείνει το έργο στα χαρτιά, εξαιτίας του εξωφρενικού κόστους. Τα 19 χιλιόμετρα του δρόμου κόστιζαν, σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, περισσότερα από 180.000.000 ευρώ. Το ποσό αυτό κάνει, αυτομάτως, απίθανη την υλοποίηση του έργου. Η δημοτική αρχή Τσώνη επέλεξε να εξετάσει το ενδεχόμενο αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου και περιμένει την ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης, παρακολουθώντας ενεργά τις εξελίξεις, προκειμένου ο δήμος Μεσσήνης να μην βρεθεί προ τετελεσμένων, όπως έγινε στο παρελθόν.

Η πόλη της Μεσσήνης

Πέρα από τα πιο πάνω έργα υποδομής, το επόμενο χρονικό διάστημα θα παρουσιαστεί από τη δημοτική αρχή και ο σχεδιασμός που αφορά παρεμβάσεις στην πόλη της Μεσσήνης. Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται είναι τολμηρές και αναμένεται να αλλάξουν άρδην την εικόνα της πόλης τόσο σε επίπεδο ουσίας, όσο και σε επίπεδο “εικόνας”. Μπορεί αυτή τη στιγμή να μην υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις, δεδομένου ότι ο Γ. Τσώνης αρνείται να “παίξει” επικοινωνιακά με τέτοια ζητήματα, ωστόσο ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής ήδη “τρέχει” και το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν σημαντικές ανακοινώσεις.

Οι ιδιωτικές επενδύσεις

Αν στα παραπάνω προστεθεί και το σημαντικό ενδιαφέρον ιδιωτών να επενδύσουν στην περιοχή της Μεσσήνης, υλοποιώντας τουριστικά έργα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, γίνεται αντιληπτό ότι η Μεσσήνη, πλέον, μπαίνει δυναμικά στην υπόθεση της ανάπτυξης. Μια υπόθεση που τα προηγούμενα χρόνια ήταν χαμένη, μια υπόθεση η οποία δεν χρησιμοποιείται ως επικοινωνιακή φούσκα, μια υπόθεση που είναι υπαρκτή και υπηρετείται με συγκεκριμένο, ρεαλιστικό σχέδιο.

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

“Βολές” εκ δεξιών στο δήμαρχο Τριφυλίας για το Αστυνομικό Τμήμα Φιλιατρών

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Καταγγελία – σοκ στους Γαργαλιάνους για σεξουαλική παρενόχληση 13χρονης

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τριγμοί στη «γαλάζια πολυκατοικία»: Ρουκέτες του δημάρχου Άργους εναντίον του περιφερειάρχη Πελοποννήσου – Τι …διαμηνύει από το Facebook ο Καμπόσος στον Νίκα

Ευθεία επίθεση εναντίον του περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα, και του πρώην αντιπεριφερειάρχη Αργολίδας και νυν προέδρου