Σοβαρό ζήτημα με την κεντρική διαχείριση των σκουπιδιών στην περιφέρεια Πελοποννήσου. Κίνδυνος να αναγκαστούν οι δήμοι να πληρώσουν τα «σπασμένα». Σε ετοιμότητα οι σκουπιδοεργολάβοι για να αναλάβουν τη μεταφορά των απορριμμάτων με διαδικασίες εξπρές. Οι ευθύνες Νίκα και ΤΕΡΝΑ και η πολιτική …ομερτά.
Σοβαρά προβλήματα με τη διαχείριση των απορριμμάτων σε πολλές πόλεις της περιφέρειας Πελοποννήσου αναμένεται να ανακύψουν το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τα προβλήματα δεν θα έχουν μόνο περιβαλλοντικό κόστος, αλλά και οικονομικό για τους δήμους, καθώς θα αναγκαστούν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για τη μεταφορά των απορριμμάτων τους στην Παλαιόχουνη της Αρκαδίας, με δεδομένο ότι καμία άλλη υποδομή του ΣΔΙΤ μεταξύ περιφέρειας Πελοποννήσου και ΤΕΡΝΑ δεν έχει ολοκληρωθεί.
Το παράδειγμα της Σπάρτης και η Καλαμάτα που ακολουθεί
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σπάρτη, όπου τα σκουπίδια παρέμειναν στους δρόμους τις προηγούμενες μέρες.
Μάλιστα, χθες ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, από την πρωτεύουσα της Λακωνίας ζήτησε υπομονή και δήλωσε ότι «έχει βρεθεί η λύση και τα απορρίμματα θα πηγαίνουν στο εργοστάσιο της Τρίπολης που είναι σχεδόν έτοιμο».
Επίσης, ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η Καλαμάτα, καθώς ο δήμαρχος της πόλης, Θανάσης Βασιλόπουλος, σημείωσε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ότι οι δυνατότητες της Μαραθόλακκας φτάνουν μέχρι το καλοκαίρι και έχει ήδη αιτηθεί να μεταφέρει ο δήμος τα σκουπίδια του στην Αρκαδία.
Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλοι δήμοι της περιφέρειας Πελοποννήσου, καθώς αρκετοί έχουν ήδη κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και αναμένεται να οδηγηθούν στη λύση της μεταφοράς των απορριμμάτων τους στην Αρκαδία.
Η διαδικασία και το κόστος της μεταφοράς
Ωστόσο, το ζήτημα που εγείρεται σε σχέση με τη μεταφορά των απορριμμάτων δήμων της Πελοποννήσου στην Αρκαδία, σχετίζεται με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν και το κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν οι δήμοι.
Όσον αφορά στη μεταφορά, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν θα ακολουθηθούν διαδικασίες εξπρές, καθώς θα γίνει επίκληση εκτάκτων αναγκών.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι γνωστή ήδη σε σκουπιδοεργολάβους, οι οποίοι αναμένουν με …αγωνία να «τρέξουν» οι εξελίξεις και να αναλάβουν το έργο της μεταφοράς των σκουπιδιών από κάθε γωνιά της Πελοποννήσου.
Το κόστος που θα προκύψει από τη διαδικασία της μεταφοράς θα το πληρώσουν οι δήμοι και οι δημότες τους, οι οποίοι για μια ακόμα φορά θα αναγκαστούν να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη για να καλύψουν τα σχετικά έξοδα.
Οι ευθύνες του Νίκα και της ΤΕΡΝΑ
Όλα τα πιο πάνω θα είχαν αποφευχθεί αν η πολιτική ηγεσία της περιφέρειας Πελοποννήσου είχε πιέσει και είχε επιμείνει στην ταυτόχρονη κατασκευή όλων των έργων της ΣΔΙΤ, όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση.
Ωστόσο, ο κ. Νίκας ακολούθησε διαφορετική τακτική, η οποία τελικά οδήγησε στο σημερινό αποτέλεσμα.
Ευθύνες βεβαίως υπάρχουν και στην πλευρά του αναδόχου του έργου, την ΤΕΡΝΑ, η οποία «πάτησε» στις πολιτικές παλινωδίες του περιφερειάρχη Πελοποννήσου και υλοποιεί έναν σχεδιασμό που τελικά βολεύει μόνο την ίδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ούτε η περιφέρεια Πελοποννήσου ούτε η ΤΕΡΝΑ έχουν ενημερώσει τους πολίτες για το ζήτημα των υπόλοιπων υποδομών του έργου, με αποτέλεσμα κανείς να μην γνωρίζει το πότε, αλλά και το πόσο θα κοστίσει η ολοκλήρωση των έργων στην Καλλιρρόη (Μεσσηνία), στη Σκάλα (Λακωνία) και αυτών που προβλέπεται να υλοποιηθούν στην Κορινθία και την Αργολίδα.
Η πολιτική …ομερτά
Τέλος, έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι γύρω από το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει μια ιδιότυπη πολιτική …ομερτά, καθώς ούτε η αυτοδιοίκηση, η οποία θίγεται άμεσα, αλλά ούτε οι μηχανισμοί των πολιτικών κομμάτων στην περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν μιλήσει για το ζήτημα.