Κραυγή αγωνίας των Συλλόγων Γονέων των Ειδικών Σχολείων της Καλαμάτας: Ελλείψεις σε υποδομές και σε προσωπικό

6 Δεκεμβρίου 2023

Κοινή συνέντευξη τύπου παραχώρησαν την Τρίτη (5/12) στον χώρο του ειδικού σχολείου Καλαμάτας οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων όλων των ειδικών σχολείων και η Ένωση Γονέων του Δήμου Καλαμάτας.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης οι γονείς αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους σε πανελλαδικό, αλλά και σε τοπικό επίπεδο.

Σχετικά με τα προβλήματα σε τοπικό επίπεδο οι γονείς σημείωσαν:

Στην πόλη μας πρόβλημα ακαταλληλότητας κτιρίου αντιμετωπίζει το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο. Ταυτόχρονα δεν υπάρχουν δομές αναγκαίες, όπως ικανός αριθμός τμημάτων ένταξης, ένας παιδικός σταθμός για ΑμεΑ, ένα κέντρο διημέρευσης.

Παράλληλα, για μία ακόμα χρονιά υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σε Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό, σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Κάθε χρόνο η ίδια αγωνία από τους γονείς, κάθε χρόνο ίδια προσπάθεια υποβάθμισης του προβλήματος από τους αρμόδιους. Όμως οι ελλείψεις που περιγράφουμε ορίζουν την  καθημερινότητα και το μέλλον των παιδιών μας γι’ αυτό  αυτό δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Με τις μικρές μας δυνάμεις θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα και  καλούμε όλους τους συμπολίτες μας να σταθούν δίπλα μας σε αυτή την προσπάθεια.

Ζητάμε τα απολύτως αναγκαία για την στοιχειωδώς ισότιμη αντιμετώπιση των  παιδιών  με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

Πρώιμη παρέμβαση σε δημόσιες και δωρεάν δομές από τη βρεφική ηλικία, με όλο το αναγκαίο επιστημονικό δυναμικό. Δημιουργία παιδικού σταθμού για ΑμεΑ στο δήμο μας με ειδικούς παιδαγωγούς και ψυχολόγους.

Η λειτουργία των ειδικών σχολείων σε Α’ θμια και Β’ θμια  να γίνεται με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων σε σύγχρονα, ασφαλή και κατάλληλα κτίρια. Επίσης ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα Ειδικού Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών να ορίζεται από  τρείς έως πέντε το μέγιστο και όχι μέχρι επτά όπως προβλέπεται από  σχολικό έτος 2022-2023. (η σχετική εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ  να ανακληθεί)

Ίδρυση και λειτουργία τμημάτων ένταξης σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από μόνιμο ειδικό επιστημονικό προσωπικό  και κάλυψη όλων των κενών σε παράλληλη στήριξη, για όσους μαθητές το έχουν ανάγκη.

Τη δημιουργία κέντρου διημέρευσης  στο Δήμο μας  με σκοπό της παροχή υπηρεσιών ημερήσιας φροντίδας, εκπαίδευσης, δημιουργικής απασχόλησης και παραμονής σε 50 άτομα ΑμεΑ όπως έχει δεσμευτεί κατ’ επανάληψη η δημοτική αρχή.

Την άμεση ένταξη σε πρόγραμμα και στην συνέχεια την κατασκευή των σχολικών κτιρίων του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Γυμνασίου Λυκείου. 

Δημιουργία «προσβάσιμης αλυσίδας», δηλαδή αλυσιδωτή προσβάσιμη μετακίνηση στον χώρο, χωρίς ασυνέχειες και εμπόδιαπρος όλα και σε όλα τα δημόσια/ δημοτικά  κτίρια και φυσικά στα σχολεία, με όλες τις τεχνικές προδιαγραφές για τα κτίρια και για τους υπαίθριους χώρους.

Μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευή των νέων κτιρίων να γίνουν όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα υπάρχοντα κτίρια του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Ενιαίου Γυμνασίου και Λυκείου όπως έχουν κατ’ επανάληψη ζητηθεί από τους διευθυντές των σχολείων. (wc , χρωματισμοί, προκατασκευασμένοι οικίσκοι ειδικών προδιαγραφών)».

Navarino Agora
Δωρεάν Ψηφιακή Μαστρογραφία
Δουλειά για Σένα - dypa.gov.gr
City Hospital - Ιδιωτική κλινική Καλαμάτα
myΔΕΗ

ΕΛΛΑΔΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Ήττα με 77-71 του Ολυμπιακού από τη Ρεάλ

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Νεκροί οι μισοί διοικητές της Χαμάς στη Γάζα, λέει το Ισραήλ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Στο επίκεντρο οι «κίνδυνοι» για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ – «Μέριμνα από την πολιτεία» ζητούν ο Νίκας και ο πρύτανης του πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Το ζήτημα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και οι επιπτώσεις στα περιφερειακά δημόσια ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα απασχόλησε συνάντηση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Παναγιώτη Νίκα,

Δείτε επίσης