Σε κομβικό σημείο για την υλοποίηση σημαντικών οδικών υποδομών της Μεσσηνίας. Την κατασκευή των οδικών αξόνων Καλαμάτα – Ριζόμυλος και Καλό Νερό – Τσακώνα “θελει” ο Μορέας. Τις νομικές δυνατότητες εξετάζει η κυβέρνηση λίγο πριν την ολοκλήρωση των μελετών.
Κινητικότητα παρουσιάζεται το τελευταίο διάστημα σε σχέση με την κατασκευή δύο σημαντικών οδικών αξόνων της Μεσσηνίας. Αυτού που συνδέει την Καλαμάτα με το Ριζόμυλο και αυτού που ολοκληρώνει την Ολυμπία Οδό και εκτείνεται από το Καλό – Νερό έως την Τσακώνα.
Καλαμάτα – Ριζόμυλος
Η νέα μελέτη για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος θα παρουσιαστεί επίσημα τις επόμενες ημέρες. Την μελέτη την έχει συντάξει η εταιρεία “Μορέας”, η οποία έχει κατασκευάσει το Τρίπολη – Καλαμάτα, στο πλαίσιο της αναπροσαρμογής της σχετική σύμβασης. Η μελέτη, σύμφωνα με τις πληροφορίες, προβλέπει νέες χαράξεις και αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού άξονα. Το κόστος κατασκευής του έργου που προτείνει η Μορέας δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά εκτιμάται ότι ούτε, καν, θα προσεγγίζει το ποσό που απαιτούσε η νέα παραλιακή χάραξη του έργου.
Καλό Νερό – Τσακώνα
Η μελέτη που συντάσσει η εταιρεία “Μορέας” για την απόληξη της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Τσακώνα, ίσως, να είναι η τελευταία ευκαιρία για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου που θα ενώσει τη δυτική Μεσσηνία και Πελοπόννησο με την Καλαμάτα. Η συγκεκριμένη μελέτη αναμένεται να παραδοθεί αργότερα από αυτή του Καλαμάτα – Ριζόμυλος, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα υπάρξει αργοπορία, δεδομένου ότι πρέπει να ληφθούν αποφάσεις ως προς την υλοποίηση των εν λόγω έργων.
Το στάδιο της Κατασκευής
Μπορεί οι μελέτες να αποτελούν τη βάση για την υλοποίηση ενός έργου, ωστόσο, το σημαντικό είναι να βρεθούν οι πόροι για να περάσουν αυτά τα έργα σε φάση υλοποίησης. Τα δεδομένα δείχνουν ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση εξετάζει όλους τους δρόμους μέσα από τους οποίους μπορεί να γίνει η κατασκευή των έργων αυτών. Στο κάδρο, κυρίως από πλευράς “Μορέα”, έχει μπει και το ζήτημα της κατασκευής των δύο αξόνων από την Εταιρεία μέσα από επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα που ήδη έχει κατασκευάσει (Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα). Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι ακόμα τελικές αποφάσεις για το μοντέλο κατασκευής των οδικών αξόνων δεν έχει αποφασιστεί από την κυβέρνηση.