ΤΕΡΝΑ: Δεν έχει αλλάξει ο σχεδιασμός για το εργοστάσιο της Μεσσηνίας

Δεν έχει αλλάξει ο όρος της σύμβασης της Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την διαχείριση των απορριμμάτων της Πελοποννήσου σε σχέση με την κατασκευή εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στην Καλλιρρόη του δήμου Οιχαλίας. Δήλωση του διευθυντή της ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Αγραφιώτη, στο messiniapress.

Στην επικαιρότητα έρχεται και πάλι, μετά τις εξελίξεις της περασμένης Παρασκευής, το ζήτημα της κατασκευής εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στη Μεσσηνία. Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή γνωστοποιήθηκε ότι δύο γενικοί γραμματείς υπουργείων (Εσωτερικών και Περιβάλλοντος) υπέγραψαν γνωμοδοτήσεις με βάση τις οποίες προκρίνεται το σενάριο της κεντρικής διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο. Αυτό έγινε στα πλαίσια της επικύρωσης του αναθεωρημένου Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων και ουσιαστικά ξεμπλοκάρει το ζήτημα της υπογραφής της σύμβαση μεταξύ της εταιρίας ΤΕΡΝΑ (ανάδοχο του διαγωνισμού) και της περιφέρειας Πελοποννήσου. Έτσι έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα το ζήτημα που έχει να κάνει με την κατασκευή εργοστασίου στην περιοχή της Καλλιρρόης που βρίσκεται στην περιοχή της Οιχαλίας.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΤΕΡΝΑ, αναδόχου του ΣΔΙΤ, δεν έχει αλλάξει ο σχεδιασμός σε σχέση με την κατασκευή εργοστασίου στην Οιχαλία. “Δεν έχουμε ενημερωθεί ότι τίθεται τέτοιο ζήτημα και προφανώς δεν έχει αλλάξει ο σχεδιασμός. Άλλωστε, όλα αυτά ως προς τη νομιμότητά τους έχουν κριθεί εδώ και καιρό από τη δικαιοσύνη” σημείωσε μιλώντας στο messiniapress ο κ. Αγραφιώτης, ξεδιαλύνοντας έτσι κάθε αμφιβολία σε σχέση με το αν ισχύει ή όχι ο αρχικός σχεδιασμός όσον αφορά το ζήτημα της χωροθέτησης του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων στη Μεσσηνία.

Οι αντιδράσεις

Με βάση το γεγονός ότι ο σχεδιασμός για την Καλλιρρόη δεν έχει αλλάξει το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται με ενδιαφέρον δύο ζητήματα. Το πρώτο έχει να κάνει με τη στάση που θα τηρήσουν οι κάτοικοι και ο δήμος της περιοχής. Οι αντιδράσεις του παρελθόντος δείχνουν ότι είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν εκ νέου ζητήματα από την πλευρά τόσο της δημοτικής αρχής όσο και των κατοίκων της περιοχής. Το δεύτερο, ιδιαίτερα ενδιαφέρον σημείο, έχει να κάνει με τη στάση που θα τηρήσει η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη. Υπενθυμίζεται ότι η κα Αλειφέρη έχει πρωτοστατήσει, πριν γίνει συνοδοιπόρος του κ. Τατούλη, στις αντιδράσεις κατά του σχεδιασμού της περιφέρειας σε σχέση με τη χωρόθετηση της περιοχής της Καλλιρρόης. Η κα Αλειφέρη είχε κάθετη διαφωνία με την επιλογή του συγκεκριμένου χώρου και τώρα, που είναι μέλος της παράταξης Τατούλη, αναμένεται με ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον η τοποθέτησή της.

Η λύση της κυβέρνησης

Σημειώνεται ότι στο ενδιάμεσο και πριν τις εξελίξεις της περασμένης Παρασκευής, η κυβέρνηση έδρασε προς δύο κατευθύνσεις σε σχέση με το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Πελοποννήσου. Πρώτον, προχώρησε στην διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης κομβικών όρων της σύμβασης (εγγυημένη ποσότητα κλπ) πετυχαίνοντας σημαντικές αλλαγές. Δεύτερον, έγκαιρα έδωσε χρηματοδοτικά και πολιτικά εργαλεία στους δήμους, προκειμένου να προχωρήσουν την διαδικασία της τοπικής διαχείρισης. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι τα κίνητρα και οι εξασφαλίσεις που δόθηκαν στους δήμους ήταν σημαντικά, ουσιαστικά, ελάχιστοι δήμοι έδειξαν ότι διαθέτουν σοβαρό σχεδιασμό για να προχωρήσουν στην τοπική διαχείριση.

Η συνάντηση του Αυγούστου

Τα δεδομένα αυτά, άλλωστε, έγιναν γνωστά και στους βουλευτές της Πελοποννήσου οι οποίοι την 31η Αυγούστου συμμετείχαν σε συνάντηση με τους υπουργούς κ. Σταθάκη και κ. Φλαμπουράρη. Στην συγκεκριμένη συνάντηση (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ) είχαν γίνει γνωστά τα αποτελέσματα της επαναδιαπραγμάτευσης με την ΤΕΡΝΑ, αλλά και είχε εντοπιστεί η έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού από την πλευρά των δήμων, προκειμένου να προχωρήσει το ζήτημα της τοπικής διαχείρισης.

Η πίεση της ΕΕ και τα πρόστιμα

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει και το ζήτημα της πίεσης από την ΕΕ, η οποία ήθελε να υπάρξει άμεση λύση στο μείζον ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι υπάρχει η απειλή προστίμων της ΕΕ για παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας σε σχέση με τις χωματερές, ζήτημα που δεν λύνεται αν δεν προχωρήσει η οριστική επίλυση της διαχείρισης των απορριμμάτων. Η κυβέρνηση, δηλαδή, είχε να αντιμετωπίσει και την ανικανότητα των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες δεν έπραξαν το παραμικρό όλα αυτά τα χρόνια, προκειμένου να επιλυθεί το ζήτημα των σκουπιδιών.

Η περιφέρεια Πελοποννήσου

Από την πλευρά της η περιφέρεια Πελοποννήσου, η αρχή που έτρεξε τον διαγωνισμό του ΣΔΙΤ, σημειώνει ότι μετά από όλες αυτές τις εξελίξεις ήρθε η ώρα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης. Η περιφέρεια Πελοποννήσου, δε, διαμηνύει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι δεν είναι διατεθειμένη να μπει σε ανέξοδες πολιτικές αντιπαραθέσεις για το ζήτημα και στελέχη της σημειώνουν ότι εκείνο που προέχει είναι να επιλυθεί το ζήτημα των απορριμάτων.

Navarino Agora
Δωρεάν Ψηφιακή Μαστρογραφία
Δουλειά για Σένα - dypa.gov.gr
City Hospital - Ιδιωτική κλινική Καλαμάτα
myΔΕΗ

ΕΛΛΑΔΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΠΡΟΗΓ. ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Το messiniapress συμμετέχει στην 24ωρη πανελλαδική απεργία των δημοσιογράφων

ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Με έρανο προσπαθούν να σώσουν τη μνήμη του Νικηταρά!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση εκατοντάδων ιδιοκτησιών στην Κηπούπολη – Για «σπουδαία νέα» κάνει λόγο ο δήμαρχος Καλαμάτας

Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση εκατοντάδων ιδιοκτησιών στην Κηπούπολη καθώς, σύμφωνα με ανακοίνωση του δήμου Καλαμάτας, ολοκληρώθηκε η καταχώριση στο Κτηματολόγιο

«Ναι» του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας στην ίδρυση ιδιωτικής Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας – «Όχι» από την παράταξη του ΚΚΕ

Με τις θετικές ψήφους της συμπολίτευσης και της μείζονος μειοψηφίας το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας ενέκρινε το σχέδιο, αναφορικά με την ίδρυση ιδιωτικής

Δείτε επίσης