Εξελίξεις για το Τσακώνα – Καλό Νέρο: Ένταξη του οδικού άξονα στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης

Τροπολογία του υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση του αναβαλλόμενου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα με την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Στην υλοποίηση του αναβαλλόμενου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα με την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και την εξασφάλιση της οδικής ασφάλειας για τους χρήστες τού εν λόγω τμήματος, με την ολοκλήρωση της εκτέλεσής του, αποσκοπεί τροπολογία του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση και εξέταση νέων οδηγών.

Το νομοσχέδιο εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής, προς συζήτηση, την ερχόμενη Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2021 και εκείνο που μένει να αποσαφηνιστεί είναι αν η τροπολογία του Υπουργείου σηματοδοτεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το οποίο θα οδηγήσει στην υλοποίηση του οδικού άξονα που συνδέει τη δυτική Μεσσηνία με την Καλαμάτα.

Συγκεκριμένα στην τροπολογία αναφέρεται:

– Καταργούνται, αφότου ίσχυσαν και χωρίς την παροχή τυχόν δικαιωμάτων αποζημίωσης σε βάρος του Δημοσίου, οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (η παρ. 1 του άρθρου 5 του ν.4219/2013 και η σχετική υπουργική απόφαση), που αφορούν στην εξαίρεση του τμήματος του οδικού άξονα «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα», από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα και την ως εκ τούτου κατασκευή αυτού σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του νόμου 4219/2013, η οποία καταργείται με την τροπολογία, ανέφερε τα εξής:

1.Ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα Κόρινθος Πάτρα Πύργος Τσακώνα (η Σύμβαση Παραχώρησης), όπως αυτή θα ισχύσει μετά την τροποποίησή της σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο τέταρτο του παρόντος νόμου, να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2014. Ειδικά: α) το τμήμα από Α/Κ Μυντιλογλίου (πέρας παράκαμψης Πάτρας) έως Α/Κ Πύργου θα κατασκευασθεί σύμφωνα με τις έρευνες και μελέτες που υποχρεούται να εκπονήσει ο Παραχωρησιούχος δυνάμει της παραγράφου 18.2.3 της τροποποιημένης Σύμβασης Παραχώρησης, μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων, με στόχο η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από την ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης, β) το τμήμα από κόμβο Καλού Νερού έως Α/Κ Κυπαρισσίας θα κατασκευασθεί με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, με βάση τους ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, τις υφιστάμενες πλήρεις μελέτες οδοποιίας και αυτές που θα εκπονηθούν κατά προτεραιότητα, προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016, γ) το τμήμα Πύργος Καλό Νερό παραμένει έργο προτεραιότητας, το οποίο περιλαμβάνεται στον εθνικό σχεδιασμό για τη σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα Πύργος Τσακώνα με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος Τρίπολη Καλαμάτα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΆΛΛΑ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ