Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

“Έσβησαν” 110.000 ευρώ από λογαριασμό νερού ξενοδοχείου

Περισσότερα από 110.000 ευρώ γλίτωσε μεγαλοξονοδόχος απο λογαριασμό ύδρευσης καθώς ο οικείος δήμος δέχθηκε τα αποτελέσματα μέτρησης του ίδιου του επιχειρηματία και όχι τις ενδείξεις του δικού του μετρητή! Πρωταγωνιστής του ρεπορτάζ ο δήμος Πύλου – Νέστορος και η εταιρεία ΤΕΜΕΣ, συμφερόντων Κωνσταντακόπουλου.

Βρισκόμαστε στις αρχές του Αυγούστου του 2011. Ο νυν δήμαρχος Πύλου – Νέστορος, Δημήτρης Καφαντάρης, έχει αναλάβει τα ηνία του δήμου μόλις λίγους μήνες (Ιανουάριο 2011). Την 1η Αυγούστου του 2011, λοιπόν, συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο της περιοχής. Ένα εκ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης είναι το εξής: “Διόρθωση στο ορθό, κατανάλωσης ύδατος που αναφέρεται στο υπ’ αριθμ. Β99382.22 υδρόμετρο και στο όνομα της εταιρείας με την επωνυμίας Τ.Ε.ΜΕΣ. Α.Ε. (Π.Ο.Τ.Α. Ρωμανού), σε συνέχεια της με αριθμο πρωτοκόλλου 9/16/2011 επιστολή της”. Αφού ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Πετρόπουλος, διαπιστώνει την απαρτία του συμβουλίου (25 δημοτικοί σύμβουλοι παρόντες) ορίζει την έναρξη της διαδικασίας και δίνει το λόγο στον αντιδήμαρχο, Γιώργο Μπαχούμα, προκειμένου να εισηγηθεί το θέμα της ημερήσιας διάταξης.

Το ιστορικό

Σύμφωνα με όσα εισηγήθηκε σε εκείνη τη συνεδρίαση ο αρμόδιος αντιδήμαρχος συνέβησαν τα εξής: Το τμήμα εσόδων της δημοτικής ενότητας Νέστορος βεβαίωσε για το πρώτο τετράμηνο του έτους (Από 1η Ιανουαρίου έως 30 Απριλίου του 2011) ως καταναλοθέντα κυβικά νερού από την εταιρεία ΤΕΜΕΣ 290.180 κυβικά μέτρα. Ο αριθμός αυτός προήλθε από τις ενδείξεις του μετρητή του δήμου. Το κόστος του συγκεκριμένου όγκου νερού, σύμφωνα με τότε ισχύουσες τιμές, ανέρχονταν σε 200.224 ευρώ.

Στην συνέχεια, όπως ο ίδιος ο αντιδήμαρχος σημειώνει, επειδή “το χρηματικό ποσόν για την κατανάλωση ύδατος που αναγράφονταν την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ήταν αρκετά μεγάλο” απέστειλε στην εταιρεία ΤΕΜΕΣ έγγραφο (03/06/2011), προκειμένου αυτή να υποβάλει, “εάν επιθυμούσε” όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Αντιδήμαρχος, τυχόν ένσταση επι των μετρήσεων του δήμου. 13 ημέρες μετά (16/06/2011) από την αποστολή του συγκεκριμένου εγγράφου η εταιρεία απαντά στον αντιδήμαρχο εκφράζοντας “τις απόψεις της και τις αντιρρήσεις της” σχετικά με την κατανάλωση νερού. Ένα μήνα μετά, στις 19 Ιουλίου του 2011 ο κ. Αντιδήμαρχος απέστειλε νέο έγγραφο, αυτή τη φορά προς τον υδραυλικό του δήμου, με το οποίο “ζητά εξηγήσεις” για το πρόβλημα με την κατανάλωση νερού από την εταιρεία ΤΕΜΕΣ. Δύο μέρες μετά (21/07/2011), ο υδραυλικός του δήμου, πληροφορεί τον αντιδήμαρχο ότι το επίμαχο χρονικό διάστημα “έχουν συμβεί πάμπολλες βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης της δημοτικής ενότητας Νέστορος με αποτέλεσμα το υδρόμετρο, που έχει τοποθετηθεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, να αναγράφει περισσότερη κατανάλωση ύδατος από την πραγματική”. Μάλιστα ο κ. Μπαχούμας, συνεχίζοντας την εισήγησή του, απευθυνόμενος προς τους δημοτικούς συμβούλους σημειώνει επί λέξει: “Η πραγματική κατανάλωση ύδατος σε κυβικά είναι αυτή η οποία αναγράφει το υδρόμετρο που ευρίσκεται στην είσοδο της επιχείρισης και έχει τοποθετηθεί από αυτήν την ίδια”.

Σβήσιμο στο σβήσιμο!

Και κάπου εκεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ξεκινά να “σβήνει” κυβικά νερού και ευρώ από τον λογαριασμό της εταιρείας. Καταρχήν έχει “σβήσει” το 20% της κατανάλωσης νερού επί των αρχικών μετρήσεων. Αμέσως – αμέσως τα 290.180 κυβικά, που έδειξε η αρχική μέτρηση, έγιναν 232.144 κυβικά νερού. Γρήγορα – γρήγορα τα 200.224 ευρώ που έπρεπε να πληρωθούν έγιναν 162.401 ευρώ. Αυτό, γιατί μόνο για την συγκεκριμένη εταιρεία ισχύει έκπτωση στο νερό της τάξεως του 20%, από το 2010.

Ωστόσο τα μαθηματικά δεν τελειώνουν εδώ. Οι πιο πάνω αριθμοί αφορούν τα πρώτα στοιχεία, αυτά που ήταν “λάθος” και αφορούσαν τις μετρήσεις του δήμου, όχι τις “σωστές” της επιχείρισης.

Συνεχίζουμε λοιπόν. Μετά την αναγνώριση του λάθους του ο δήμος δέχθηκε ότι η επιχείριση κατανάλωσε 163.651 κυβικά νερού, όπως η ίδια η επιχείριση του υποδεικνύει, αξίας 112.919 ευρώ. Αν στον αριθμό αυτό προσθέσουμε την έκπτωση του 20%, που απολαμβάνει η επιχείριση, φτάνουμε στα 131.051 κυβικά και στο ποσό των 90.425 ευρώ.

Από τα 200.224 ευρώ, που είχαν βεβαιωθεί αρχικά, βρεθήκαμε στα 90.425 ευρώ. Ο δήμος ουσιαστικά “έσβησε”, παρά 201 ευρώ, 110.000 ευρώ από τον λογαριασμό νερού της εταιρείας.

Σημειώνεται, γιατί και αυτό έχει τη δική του σημασία, ότι η μόνη παράταξη που αντέδρασε και καταψήφισε την συγκεκριμένη πρόταση ήταν η Σοφία Αποστολοπούλου, υποψήφια του ΚΚΕ, η οποία στην τοποθέτησή της εξέφρασε τη διαφωνία της και πρότεινε να πληρώσει η εταιρία στο δήμο το ποσό που προκύπτει σύμφωνα με τις μετρήσεις στο υδρόμετρο του δήμου και όχι του ιδιώτη. Ο κ. Καφαντάρης, επικεφαλής της πλειοψηφίας, και ο κ. Τσορώνης, επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, υπερψήφισαν την πρόταση του αντιδήμαρχου.

Τα ερωτήματα

Τα ερωτήματα που προκύπτουν από την διαχείριση του συγκεκριμένου ζητήματος είναι πλείστα και εξόχως σοβαρά. Πρώτο ερώτημα, με ποια λογική ένας δήμος δέχεται ότι οι μετρήσεις του, από τα δικά του υδρόμετρα, είναι λάθος και αποδέχεται ότι το υδρόμετρο του ιδιώτη καταγράφει τις σωστές ενδείξεις; Δεύτερο ερώτημα, έγινε έλεγχος και στο υδρόμετρο της επιχείρισης από τον υδραυλικό του δήμου ή ο δήμος δέχθηκε την απάντηση της επιχείρισης χωρίς να κάνει έλεγχο; Τρίτο ερώτημα, αν όντως ο δήμος Πύλου – Νέστορος έλεγξε και το υδρόμετρο της εταιρείας γιατί δεν αναφέρεται πουθενά πότε και από ποια υπηρεσία έγινε αυτό; Τέταρτο ερώτημα, γιατί χρειάστηκε να περάσει ένας ολόκληρος μήνας από την ημέρα που η εταιρεία εξέφρασε τις αντιρρήσεις της μέχρι την ημέρα που ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έδωσε εντολή να ελεγχθεί το ζήτημα; Πέμπτο ερώτημα, γίνεται να “χάθηκαν”, χωρίς κανείς να καταλάβει τίποτα επί μήνες, 130.000 κυβικών νερού (τόση είναι η διαφορά του μετρητή του δήμου απο τα στοιχεία του μετρητή της εταιρείας); Πότε έμαθε η δημοτική αρχή και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για τις “πάμπολλες βλάβες” του δικτύου ύδρευσης; Στις 21 Ιουλίου του 2011, οπότε και ενημερώνει για το θέμα ο υδραυλικός του δήμου; Πως μπορεί μια δημοτική αρχή να ενημερώνεται για ένα τέτοιο πρόβλημα, τουλάχιστον, τρεις μήνες μετά και όχι την ώρα που συμβαίνει; Έκτο ερώτημα, επειδή στο δήμο Πύλου – Νέστορος αυτή τη στιγμή έχει επιβληθεί περιορισμός στη χρήση του νερού από τους δημότες, δεν πρέπει η δημοτική αρχή να ενημερώσει για το πόσο νερό καταναλώνει κάθε έτος η συγκεκριμένη επιχείριση και τι ποσά πληρώνει στο δήμο; Δεν πρέπει να απαντήσει στους κατοίκους, που αναγκάζονται να πουν το νερό – νεράκι την ίδια στιγμή που ο μεγαλύτερο καταναλωτής νερού στην περιοχή δεν έχει υποστεί κανέναν περιορισμό, γιατί υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά; Και, τέλος, τι απαντά ο δήμος Πύλου – Νέστορος στα όσα του καταλογίζουν για την έκπτωση του 20% που παρέχει στους λογαριασμούς νερού στην συγκεκριμένη εταιρεία;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΠΑΝΩ